10 Kasım 2006

Hayvanlar alemi

Buffalolar - GunbatimiChitwan Milli Parkı'nda vahşi hayatta geçirdiğim 2 günden sonra Hindistan'a geri döndüm.
Chitwan'daki ilk günümüzü Tharu denen yerel halkın yaşadığı köylerde gözlemlerde bulunarak geçirdik. Nehir kenarında günbatımını izleyerek (hayatımda izlemediğim kadar gündoğumu ve günbatımını son bir aya sıkıştırmaktan helak olmuş durumdayım) günü erken saatlerde Gergedantamamladık. İkinci gün aksiyon günüydü. Erken saatlerde (gündoğumunu izlemeden) fil safari turuna başladık. File binmek pek de konforlu sayılmaz. Hayvanın her adımında 20-30 santimlik salınımlar gerçekleştirmek zorunda kalınıyor. Jungle'a girmemizle en tehlikeli hayvan olarak tanımlanan gergedan ile karşılaşmamız bir oldu. Fil gergedanlari görüp ürkünce kedi tırlaması türünden bir harekete başladı ki bunun fildeki karşılığı 5.0 richter titreme şeklindeFilimizin ustunden diger fil oluyor. Beraber gezintiye çıktığımız diğer fil nehirden aldığı suyu püskürtme, hortumunu sürücüsünün bacağına değdirme gibi hareketlerle neşe kaynağı oldu. Öğleden sonra kano ile yaptığımız gezintide nehir kenarında kendince dinlenen timsahları irdeledik. Herhangi bir taarruzları olmadı. Akşam tamamen turistik kaygılarla yapılmış Tharu danslarını izledik.
Nepal-Hindistan sınırını geçmemle kaos ortamına tekrar merhaba demiş bulunuyorum. Yine boş boş gezinen binlerce insan, yine anlamsız yere yaratılan o densiz gürültü, yine 35°C sıcak?
36 saate yakın sürecek bir tren yolculuğundan sonra Bombay'a varıp oradan uçakla 3. durağım Hong Kong'a uçacağım.
Timsah dinlenmede Tharu dansi Siste jungle

Gorakhpur - Uttar Pradesh - Hindistan

Etiketler:

5 Comments:

Anonymous Adsız said...

Cuneyt ,
abi bi sure zorunlu olarak uzak kaldim, yeni girebildim sayfana bugun. o fotolar ne guzel. gitmis kadar oluyor insan. Kaplan yok muydu be abi, nerde shere khan ( jungle book ta ki kaplan)
tailand daha sonra mi?

dp

10/11/06 13:30  
Anonymous Adsız said...

Cuneyt, bu fotoğraflar inanılmaz, National Geographic ile yarışır gerçekten:) Gazeteci arkadaş var yanımda, çok başarılı diyor çekimleri, haberin ola. Dönüşte bakarsın meslek değiştirmişsin. Sevgiler, Ayşe Narin

10/11/06 19:06  
Anonymous Adsız said...

Cuneyt o bufalolar ve gunbatimi resmini arka plan resmi yaptim. Ah o manzarayi yakindan gormek icin neler vermezdim.
Arda

11/11/06 13:33  
Anonymous Adsız said...

Amcacığım,seni çok özledim.Yolculuğun iyi geçsin.Ben İrem.

12/11/06 09:54  
Anonymous Adsız said...

Serüvenine sanal ortamda bıraktığın ayak izlerinin peşine takılarak katılabilmek tabii ki yetmiyor. Buna rağmen çok heyecan verici.

Bence bu sayfa sayesinde rehberlik hizmeti vererek 2.dunya turunu çıkarabileceğin kalabalık bir grup oluşuyor :)

Fotoğraflarına iç çekerek bakıyorum, tümü muhteşem ! Aynılarını ben de çekmek istiyoruum :) Nepal'de gergedanlar eflatun mu, inanamadim !

Ben diğer gezginler ve yöre halkı ile yaşadığın dialogları da merak ediyorum..hoş hikayelerin olduğuna eminim..

Yolun açık ve yolculuğun keyifli olmaya devam etsin,

Elvin

13/11/06 13:23  

Yorum Gönder

<< Home