17 Eylül 2006

Hazırlık safhası

Hazırlığımla ilgili birçok soru alıyorum. Şimdiye kadar neler yaptım ettim, kısaca özetleyeyim.

Uçak: Her ne kadar ülkemizde bilinmese de yurtdışında gap year ve career break kavramları oldukça yaygın. Bu piyasaya cevap verebilmek için havayolu şirketleri cazip olanaklar sunabiliyor. Dünyayı tamamen dönmek koşuluyla, biletleri normal fiyatlarından katbekat ucuza almak mümkün olabiliyor. British Airways'in başını çektiği oneworld ve Lufthansa'lı Star Alliance Round The World Ticket satıyor. Ben güzergahıma daha uygun olduğu için oneworld'ü tercih ettim.

Otel: Uçuşlarımın arasında ne yapacağım, nerelere gideceğim tamamen meçhul olduğu için hiçbir otel rezervasyonu yaptırmadım. Bu konuda, başucu rehber kitabımız Lonely Planet'a güveniyorum. Sayesinde açıkta kalmam umarım...

Para: Kredi kartı (Master & Visa) kullanacağım ve ATM üzerinden debit kartla (Maestro & Visa Electron) nakit çekeceğim. Her ihtimale karşı yanımda az da olsa nakit USD olacak.

Aşı: Sarı humma, Hepatit A & B, Menenjit ve Polio aşılarını yaptırdım. Detay için: HSSGM

Vize: Yolda vize sorunuyla minimumda boğuşmak için alabildiklerimi burada temin etmeye çalışıyorum. Hindistan ve Avustralya vizelerimi aldım. Şu anda Tahiti vizemi bekliyorum. Nepal ve Küba girişte vize veriyorlar. Yeni Zelanda, Peru ve Schengen vizelerini ise yolda almam gerekecek. Bereket, güzergahımdaki çoğu ülke bizden vize istemiyor...

Bunun yanısıra, elbette okuyorum, araştırıyorum. Ama bir miktar da kervanın yolda düzelmesini umarak işi oluruna bırakıyorum. Aksilik olmazsa, Ekim başında yollardayım.

Izmir

Etiketler:

2 Comments:

Anonymous Adsız said...

Hocam aman Dharma Initiative'in eline düşme... 4815162342.

22/9/06 13:47  
Anonymous Adsız said...

Hehehe Lost
Cucucuum hadi bakalim kolay gelsin.
Ozzy

23/9/06 01:09  

Yorum Gönder

<< Home