30 Ekim 2006

Huzur

Katmandu Vadisi Katmandu'da huzuru buldum.
Budist tapınakları gezdikten sonra şakraları açıp nirvanaya ulaştığımdan, Zen felsefesi ışığında parıl parıl aydınlandığımdan değil. Huzuru buldum, çünkü burada Hindistanlı yok. "Hellöv, which country are you from?" (Merhaba, hangi ülkedensin?) şeklinde başlayıp eninde sonunda ticari bir kaygı taşıdığı ortaya çıkan samiyetsiz ve sırnaşık yaklaşmalar yok; ses tellerini diri diri yaktırmış şarkıcı Hint hanım kızlarımızın çektikleri acıyı aynı şekilde kulaklara intikal ettirdikleri canhıraş haykırışlar yok,Swayambhunath - Buda & Cocuk pislik yok, kabalık yok, sıcak yok.
4 gündür Katmandu'dayım. Adeta cennet. Bir internet cafe Massive Attack çalıyor, yanı başındaki restoran Pink Floyd. Süpermarketler, kitapçılar dahi Radiohead, Portishead ve türevlerini çalıyor. İzmir'de benim diyen en hacimli divxcilerde dahi esamesi okunmayan nice Efendi Nepal insaniKieslowski, Tarkovski, Polanski, vb.ski DVD'leri 4 YTL'den satılıyor. Turist nüfusunun tavan yaptığı noktalarda dahi insanlar işinde, gücünde. Halk ziyadesiyle efendi.
İlk 2 gün Thamel'de (Katmandu'nun Alsancak-İstiklal Cd benzeri semti) aylak aylak gezdim. Sonrasında Swayambhunath (Monkey Temple - Maymun Tapınağı), Patan, Boudha ve Bhaktapur gibi çevredeki önemli yerleri gezdim.Yarın rafting, trekking, canyoning vb.ing gibi aktiviteleri içeren 9 günlük bir outdoor maratonuna başlıyorum. Himalayalar'a yaklaşma zamanı geldi.
Not: Bir onceki "Hindistan-Ozet" baslikli post'a 15. sirada olmak uzere uzunca bir comment yazdim. Okuyunuz...

Stupa - Swayambhunath Durbar Meydani - Katmandu Tapinak - Katmandu Ilkokul - Patan Ihtiyar - Bhaktapur

Katmandu - Nepal

Etiketler:

14 Comments:

Anonymous Adsız said...

b enim ben filiz teyzen
teyzeler de comment yazabilir. yazabilir de gönderebilir mi bilinmez
gez bakalim daglarda tepelerde tample larda
gitmisken bi zirve yap da gel
bayragimizi dik himalayalarin tepelerine evereste o olmazsa k2 ye .tamam mı?

hindistanı niye begenmedin yahu
gidenler pis de egzotik falan der ne bileyim. sende tık yok.
aman saglıga dikkat. yarı anneyiz ne de olsa.
öptüm seni.izliyoruz seni sanal alemden. yaramazlık yapamazsın:))))
byeeeee

30/10/06 20:28  
Anonymous Adsız said...

Canim Cucu'm
Cektigin fotolara hastayim yahu superler. Ama o kizlarin ses tellerini diri diri yaktirma olayindan daha once bahsetmedinmi yoxa benmi hatirlamiyorum anlamadim ama mevzu ziyadesiyle ilgimi cekti. Bana bu konudan biraz aciklayici bi tarzda bahsedebilirmisin lutfen.
arda_e@yahoo.com
Sevgiler
ARDA

31/10/06 08:47  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Cüneyt,
Senin dünya turu acayip sardı bizi, hergün takipteyiz, iş yerindeki arkadaşları da abone yaptım, ekip kalabalık haberin olsun.

Güzel bir şeymiş şu dünya turu ya...

Sevgiler
Ebru KILINÇ

31/10/06 09:01  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Cuneyt,
Sadik bir izleyicin oldum ama cok keyifli be arkadasim! Bak buradaki fotograflarda da kırmızı tişörtlü karizmatik gencin ve okul sıralarında ogrencilerin oldugu fotograflar favorilerim. İyi yolculuklar, Ayse Narin

31/10/06 18:19  
Anonymous Adsız said...

sevgili cüneyt

siteni takip etmekle beraber comment yazamadım. Gerçekten her okuyuşta heyecana kapılıyorum.
Gözlemlerinle anlatımınla gerçek bir gezginsin. Fotoğrafta gene müthişsin. Bu arada bende seninle daha önce seyahate çıkmanın havasını atıyorum sağda solda :) inşallah bizede Allah bunu nasip eder Selda ile birlikte :))
Kardeşim kendine iyi bak yapabileceğimiz bir şey olursada mutlaka ara, ben yazmaya devam edeceğim, yolun her daim açık ola.

1/11/06 16:41  
Anonymous Adsız said...

Hocam senin katmandu fotolari ile biz de huzur bulduk. Umarim psikopat doga manzaralarini bol bol cekiyorsundur. Bizim arkadaslarin da cok ilgisini cekti, hepbirlikte takiliyoruz. Opuyorum..

2/11/06 12:46  
Anonymous Adsız said...

Cuneyt,
tahmin ettigin dogru Deniz.
nerde turunculu, dazlak kafali budist rahipler veya onlarin muridi hollywood unluleri (richard gere mesela).
Deniz

2/11/06 12:56  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Cüneyt,

Gezini her gün büyük bir heyecan ve zevkle izliyoruz.Tüm yorumlardaki gibi fotoğraflar ve anlatım süper. Yazdıkldrını okuken mimiklerini bile görebiliyoruz.Sanki kilometrelerce uzakta değil yanımızdasın ve yazmıyorsun da anlatıyormuşsun gibi hissediyoruz.Katmandu da bulduğun huzurun tüm yolculuk boyunca boyunca daim olmasını diliyoruz.Sevgiler.
ERCAN-ARZU

2/11/06 20:06  
Anonymous Adsız said...

İnsan Kathmandu 'yu havası temiz düşünüyor nedense ama ağır sanayi bölgesi gibi bir havası varmış...

Malum etraf kar, buz.. Bu adamlar ne yerler ne içerler?

ST.

4/11/06 07:01  
Anonymous Adsız said...

Düzeltiyorum, etrafın kar buz olmadığını öğrenmiş bulunuyorum..

Kathmandu'nun deniz seviyesinden yüksekliği 1,300m. civarındaymış. İnsan orası da bir 3,500m. vardır diye düşünüyor. En azından ben bugüne kadar öyle düşünüyordum.

Everest, K2 vb. bilimum 8,000m. ve üzeri zirveye olan mesafesi nedir Kathmandu'nun? Kafanı kaldırıp bakınca gözüküyorlar mı?

Uçakla 8,000-10,000m.'de giderken ufukta bulutların üzerine çımkış görkemli bir zirve görülüyor mu?

ST.

4/11/06 20:02  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Cuneyt,

9 gunluk "outdoor" turuna basladigina gore bir sure sen bizden, biz de senden haber alamayacagiz.
Benim favori fotograflarimda; İlkokul, Amritsar uyuyan iki yasli sih, Acmir uyuyan yasli musluman (ne cok uyuyor bu arkadaslar:)) altin tapinak, gujaratli kadin. (okuyanlara not: imlecinizi fotolarin uzerine getirin dosya adi cikiyor.)
Guzel anlatimini, guzel fotograflarla suslemeye devam et, o sayede bizde senin ayak izlerine basarak pesinden geliyoruz.Yolun acik olsun.
Bu arada dunya turun sayesinde sen "cok gezen", bu blog sayesinde de biz "cok okuyan" olduk, ama sonucta donunce sen daha cok "bileceksin".
Memleketten selamlar.

Osman

4/11/06 20:26  
Anonymous Adsız said...

Cüneyt selam,

Osman abim favori fotograflarından bahsetmiş, ben de kendi birkaç favorimden bahsedeyim istedim;Varanasi-İnek(biz de olsa sokaktan gecen ineği yakalar avluda yatırıp keserler :) ), ilkokul(aynı bizim ilkokul,tahtasıralar üzerine metinler kazınmış, bir sırada'da herhalde 7-8 ögrenci oturuyor, bir de dikkatimi cekti cocuklardan biri kravat takıyor, ilginc??-afedersin ayranı yok icmeye, tahterevanla gider suiçmeye...)ve uyuyan adam fotoları(herhalde ya trans halindeler mütemadiyen veya çok uyuyarak öğün-atlat yapıyorlar :)..)
Kardesim Hindistan hakkındaki izlenimlerini bu kez de hindistan konsolosluguna ait email adresine yine küçük birer metin(ingilizce) göndermek suretiyle iletmeyi düsünüyorum, ilgilerini çekecegini eminim.Bu işlemi sen Hindistan'dan ayrıldıktan sonra yapacagım .
Yeni maceralarını sabırsızlıkla bekliyoruz.
Sağlıcakla..
Taner-Delphi

5/11/06 16:21  
Blogger sezgihan said...

cüneyt güven' e en içten sevgilerimle,merhaba.

6/1/07 22:24  
Blogger unal said...

sevgili cüneyt
ben gezinin sen geziyi bitirdikden aylar sonra farkına varabilmiş biri olarak yinede okuyacagım tebrik ederim inşaallah başka gezilerinde olur.başarılar dilerim
bu arada hindistanda arabalar için düşündügün korna ve fren baglatı durumunu kesinlikle hindistan konsolosluguna iletmen gerektigini belirtmek isterim .saygılarımla
ünal koç

7/2/08 14:21  

Yorum Gönder

<< Home