06 Kasım 2006

Dünyanin çatisi

Poon Hill'den Annapurna I, Annapurna-Guney ve BenGayet aktif günler geçirmekteyim. Günübirlik rafting ile başladım, 5 gün boyunca Himalayalar'ın Annapurna bölgesinde dolandım durdum; yarın da file binmece, taarruzuna maruz kalmadan timsaha yaklaşmaca, kaplan incelemece gibi faaliyetlerde bulunmak üzere Chitwan Milli Parkı'na doğru yola çıkıyorum.
Nepale raftingin anavatanı diyebiliriz. Onlarca nehir rafting için biçilmiş kaftan. Ben, Katmandu'dan Pokhara'ya gelirken Trishuli'de günübirlik raftingi tercih ettim. Trishuli manik depresif özellikler gösteren bir nehir. 3-4 dakikaAnnapurna-Guney (7273m) boyunca sandal keyfi modunda giderken bir anda azgın dalgalara girip çıkıp sonra tekrar efendi yolculuğa devam ediliyor. Ben ziyadesiyle keyif aldım. Ancak "ben rafting için doğmuşum ve adrenalinin dozunu kaçırasım var" diyenler için Bothe Kosi öneriliyor.
Trekkinge Pokhara yakınlarındaki Naya Pul'dan başladık. Tikedungha, Ghorapani, Ghandruk güzergahını izledik. Yıllar yılı şehir hayatında hamlaşan bedenim, kendisine 2 gün içerisinde 800 m'den 3210 m'ye çıkma gibi bir misyon yüklenince başta bir nazlansa Machapuchare-Balıkkuyruğu (6997m)da geri dönüş olmadığinı anladı ve değerli rehberim Tika'nın da yardımıyla Poon Tepesi'ne (3210 m) çıkmasını bildi. (Burada 6500 m'nin altındaki yükseltilere tepe deniyor!) Annapurna I (8091m), Annapurna-Güney (7273m), Hiunchuli (6441m), Machapuchare (Fishtail-Balıkkuyruğu-6997m) Poon Tepesi'nden net olarak izlenebiliyor. Özellikle Annapurna-Güney'in (5 adet Annapurna var : 1, 2, 3, 4 ve Güney) o yüce ve mağrur edasıyla boğaz düğümleyen, ses titreten, iç burkan bir güzelliği var. Macchapuchhare'nin değişik zirve yapısı da onu diğerlerinden ayrı kılıyor ve Nepalliler tarafından kutsal sayılıyor. Ancak Himalayalar'ın en güzel dağının Everest Bölgesi'ndeki Ama Dablam (6856m) olduğunu söylüyorlar. Onu da ikinci Nepal gezimde görmek umuduyla dünyanın çatısına veda ediyorum.

Utangac Nepal kizi Birethanti Ulleri - Nine & Torun Ghandruk - Dede

Ghandruk - Katirlar Ghandruk - Pirinc tasiyan koylu Pokhara

Pokhara-Nepal

Etiketler:

8 Comments:

Anonymous Adsız said...

Nepal, Onnnn numara!!!

Zaten yüce dağların muhteşem heybeti ile her zaman etkilenen ben, (belki de köyümü özlediğim için bilemiyorum!) dünyanın tepesinden muhteşem fotoların sayesinde delicesine etkilendim. Eski bir dağcı olarak da yanında olmaya pek heves ettim. Çok kıskandım.

Nepal'i ilk etapta gidilecekler'e ekledim. Böyle heybet beklemiyordum. (Nedense?)

Seni de,
Kondisyon performansını da,
Dolayısı ile bacaklarını da,
Foto çekme yeteneğini de,
Makinanı da,

tebrik ediyorum.

Ama sen yinde de havalara girip, o makina ile yarın yakın plan timsahlari çekmeye kalkışma. E mi?

Büyüğün olarak,

Abin.

6/11/06 21:09  
Anonymous Adsız said...

Kardeş,

Dağların yüceliği midir seni mahsunlaştıran, yoksa "Ulan tırman tırman ebemiz öpüldü" psikolojisi midir bilemiyorum ama dağların heybeti görülmeye değermiş doğrusu. Fotoğrafları gerçekten çok beğendik, makina da kaliteliymiş. Ama asıl kalite kardeşimde tabi (yanında profesyonel fotoğrafçı götürmediysen tabi:) Mesut Abiye katılıyorum ben de, timsah yılan ot böcek doğa falan diyip kaptırma, oraların haşeratı dinlemez Türk falan:)

Arada makinanı ve kendini şarj etmeyi unutma e mi:)

Ali & Gülay

7/11/06 00:18  
Anonymous Adsız said...

Süper, hiper, mega..

Önümüzdeki sene tur rehberi olarak bizi Nepal'e götürürmüsün? Hem o zaman Ama Dablam'ı da görürsün.

ST.

* birethanti wikipedia ya yönlendiriyor..

7/11/06 08:57  
Anonymous Adsız said...

İnanamıyorum cuneyt! gerçekten orada mısın? O fotoğraflar senin ustun yeteneğin sayesindemi yoksa zaten heryer fotoğraf gibi mi?Tanrının mesleği olsaydı mutlaka ressam olurdu (kimin sozuydu bu?)
Anlatımın zaten muhteşem.Kitaba dönüştürülmeli yazdıkların.

Bazen Oğuzla yemek yaparken aksama cuneyti cağıralım diyesim geliyor.Ozlemeye basladik galiba seni.Neyse 9 ay sonra balığa bekliyoruz.Elif

7/11/06 10:58  
Anonymous Adsız said...

Of cuneyt off
bagimlilik oldu bu is bende
isten atilacam vallahi hergun senin sitene girmekten. Canim benim su timsahlari kaplanlari falan da gorursek hic fena olmaz yani. File olayi da heyecan verici. Aman ihmal etme foto cekmeyi guvenlik sinirlarinda tabi.
Opuyorum
Arda

7/11/06 11:02  
Blogger New York Muhtari said...

resimlerin muhtesem!!

7/11/06 16:44  
Anonymous Adsız said...

Seninle orada olmadıgıma mı uzuleyim, en azından sen gorebildigin icin mi sevineyim, fotograflarin keyfini mi cikarayım yoksa kendim cekemedigim icin mi kıskanayim bilemedim. Sonunda bundan sonraki maceralarını heyecanla beklemeye karar verdim.

Aman asagı hızla inme vurgun yersin.
Dizlere derman diliyorum..

7/11/06 19:21  
Anonymous Adsız said...

Seninle orada olmadıgıma mı uzuleyim, en azından sen gorebildigin icin mi sevineyim, fotograflarin keyfini mi cikarayım yoksa kendim cekemedigim icin mi kıskanayim bilemedim. Sonunda bundan sonraki maceralarını heyecanla beklemeye karar verdim.

Aman asagı hızla inme vurgun yersin.
Dizlere derman diliyorum..

7/11/06 19:22  

Yorum Gönder

<< Home