15 Kasım 2006

Medeniyete dönüş: Hong Kong

Avenue of Stars'dan Hong Kong AdasıMedeniyete döndüm. Hem de ta göbeğinden. Bu kadarını beklemiyordum. İnanılmaz dinamik bir hayat sürmesine rağmen -Avrupa kentleri dahil- şimdiye kadar gördüğüm en iyi altyapı sayesinde hatasız, problemsiz, tıkır tıkır işleyen bir sistem var Hong Kong'ta. 1897-1997 seneleri sırasında İngiltere tarafından kiralanan Hong Kong, İngilizler tarafından kendi şehirlerinden bile güzel hale getirilmiş. 97'deTsim Sha Tsui - Gece şehri devralan Çinliler düzeni bozmamışlar, şehre özerk bir statü vermişler. Hong Kong'lular, bir avuç toprağa sıkışmış olsalar da her noktayı ileri derecede efektif kullanmışlar, yarattıkları her noktayı da bir sanat eseri gibi işlemeyi ihmal etmemişler. Belki de topu topu 3 gün önce nükleer felaket sonrası hayatta kalan bir grup insanın (o da mutasyona uğramış halde) yaşam mücadelesi verdiklerini düşündüren, bir nevi Mad Max platformu lezzetindeki, "Allah'ım, dünyada demek böyle de bir yer varmış" dedirten Hindistan'ın Gorakhpur kentindeyken buraya gelince kültür patlaması yaşadım, ondan bu kadar etkilendim. Ama, eminim ki burayı gören herkes muhakkak etkilenecektir.
Ngong Ping 360İlk gün gecesi, Hong Kong Adası'ndaki onlarca devasa gökdelenin sarf ettikleri ışık oyunlarının izlendiği Avenue of Stars'a (Yıldızlar Bulvarı) gittim. Two IFC (International Finance Center - One IFC daha kısa bir bina) dünyanın en yüksek 6. binası olmasına rağmen ışık oyunlarındaki atraksiyonel kabiliyetinden ve değişik tasarımdan dolayı Bank of China binasını daha çok sevdim. HSBC, Standard Chartered Bank, AON ve AIG binaları da sanatsal kaygılarla yaratılmış çok endamlı binalar. Dev Buda - Lantau Adası
İkinci gün Lantau Adası'na gidip 5 km'lik bir teleferik hattı olan kardeş oluşum "Ngong Ping 360" sayesinde 25 m'lik devasa Buda heykeline ulaştım. Sonrasında, "dini yer görmeden olmaz" endişesiyle Wong Tai Sin Tapınağı'nı ziyaret ettim. Yakın mesafelerle konuçlandırılmış çiçek, kuş, balık ve evcil hayvan pazarlarını gezdim. Temple Street'te çubukla yemek yeme mücadelesi vererek günü tamamladım.
Wong Tai Sin TapınağıÜçüncü gün (bugün) tarihi tramvayla çıkılan Victoria Peak'e gittim. Sis sebebiyle çok net görüntü vermese de Hong Kong'a yukarıdan bakmak için ideal yer. Yaklaşık 800 m'lik yürüyen merdiven ve yollardan ibaret The Escalator ile gece hayatının tavan yaptığı Lan Kwai Fong ve Soho'ya giderek günü tamamladım. Ocean Park da pek methediliyor ama nasip değilmiş, ona gidemedim. Onu da ikinci Hong Kong seyahatime bırakıyorum. (İkinci seferler artıyor. Sanırım bana ikinci bir dünya turu gerekecek.) Yarın Tokyo'ya uçuyorum.

Wong Tai Sin Tapınağı - Budist Teyzeler Wong Tai Sin Tapınağı - Ben Bird Market - Kuş Pazarı Flower Market - Çiçek Pazarı Sokakta yemek Goldfish Market - 1 Goldfish Market - 2 Siste Victoria Peak Anaokulu öğrencileri - Victoria Peak Two IFC

Hong Kong - Çin

Etiketler:

14 Comments:

Anonymous Adsız said...

Çan Çin Çong Cüneyt,

İlk merak sorum şöyle: Yukarıda sana hitaben yazdığım ve de Türkiye'mizde, Çin, Çin'li ya da Çin'ce denildiğinde ilk olarak söylenen bu "Çan-Çin-Çong" üçlemesinin gerçekten bir anlamı var mıdır? Varsa nedir? Yoksa nedendir?

İkinci merak sorum: Yine oralara ve özellikle Hong Kong'a ait olarak bilinen yemek olayı ile ilgili; Foto ile de pekiştirerek bizlere gösterdiğin YEMEK NEDİR? ve de NESİDİR? ya da NERESİDİR?

Üçüncü merak sorum: Hong Kong sokaklarında hiç köpek gördün mü? Hayvan satıcılarında kuş ve balığın yanısıra köpek de satıyorlar mı? Satıyorlarsa kilo ile mi? Nasıl?

Dördüncü merak sorum: Bu sorum yukarıdaki son iki sorum ile de biraz ilintili, şöyle, Ehem... : YEDİN Mİ?????

Son sorum: Hong Kong'da kasvetli bir kokudan bahsederler. İngilizler'den sonra gitmiş mi? Yoksa hala var mı?

Evet, süren başladı... Bak geriye geriye Japonya'lara kaçıp zamandan kazanmaya çalışma. Ben yutmam.

abin...

15/11/06 21:12  
Anonymous Adsız said...

Ya cuneyt,
O sokaktaki yemek fotografinda ki yiyecekler cok fena gozukuyo. Hayir o sise gecirilmis seyler guzel de , o sulu kisimdakileri cozmeye calistim ama sadece iskembe gordum bide bobrek falan var heralde iyyy. Ama sen arada sakatat ye kan yapar. Anaokulu ogrencileri resminde elinde kagit olan kucuk kiz da ayni benim kucuklugume benziyor.
Hadi iyi gezmeler.
Arda

16/11/06 09:53  
Anonymous Adsız said...

Cuneyt,
bu sozler dogru mu:
One night in Bangkok and the world's your oyster
The bars are temples but the pearls ain't free
You'll find a god in every golden cloister
A little flesh, a little history
I can feel an angel sliding up to me

One night in Bangkok makes a hard man humble
Not much between despair and ecstasy
One night in Bangkok and the tough guys tumble
Can't be too careful with your company
I can feel the devil walking next to me
Deniz

16/11/06 11:08  
Anonymous Adsız said...

Bangkok dibinde gidip gor bakalim gercekten sarki sozleri sogrumuymus?
Deniz

16/11/06 11:10  
Anonymous Adsız said...

Kendi fotoğrafını çektirme sen hiç, bir tane vesikalığı hepsinin üzerine koysan kafi pozlar hemen hemen aynı çünkü.. Elemana sarıldığın hariç.. Ne mi yap? Tokyo'da bir kızla beraber poz ver mesela.. Avustralya'da da kucağında bir kangru yavrusuyla olabilir.

Kore yemeklerinin iğrenç olduklarını biliyordum da Hong Kong u da öğrendik iyi oldu.

ST.

16/11/06 11:34  
Anonymous Adsız said...

Tokyo için 13,400 kişi / km2 diyor.. mazallah ezilip kalma yollarda. Bir de Yakuza-serçe parmak dikkat !

ST.

16/11/06 17:49  
Anonymous Adsız said...

Cüneyt'im,

Bir de şu yazından Mad Max ortamı Gorakhpur'u merak ettim. Bikaç foto görseydik...

abin...

16/11/06 18:05  
Anonymous Adsız said...

Cücü'm
Bölgeye gitmenle birlikte fay hatlarında 8.1'lik bir hareket yarattın,Japonya'ya vardığında koca ülkenin yerle bir olmasından korkuyorum.Genel olarak gelen yorumlardan anlıyorum ki Hong Kong'taki yemekleri gördükten sonra pekçok arkadaş senin beslenmenle ilgili kaygılar taşımaya başladı.Hiç kaygılanmayın arkadaşlar. Cüneyt'in baklava üzerine rakı içtiğini,rakının üzerine çay içtiğini,çayın üzerine birayla cila yapıp günü kokoreç ve votka ile bitirdiğine tanık olmuş biri olarak o midenin Hong Kong ve uzakdoğu yemeklerine çok çabuk adapte olacağından eminim.(Umarım bu yorumumu Habip Amcam ve Sevgi teyzem okumaz :) ). Japonya yorumlarını tez bekliyoruz.
????????
?????????

Serkan

17/11/06 10:46  
Anonymous Adsız said...

Haydaa,
Bu soru işaretleri nerden çıktı ya. Bir alengir yapıp Japonca görüşmek üzere kendine iyi bak şeklinde birşey yazdım.Sonuç bir sürü soru işareti oldu.Bir daha deneyim.
?????????
????????

17/11/06 12:13  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Cuno,

evet bu bana evde nadiren kalan Bilgisayar zamanlarından:)
Bu kadar uzakta olmana rağmen seni her yerde izleyebilmek ve ordaki mutluluğunu görmek sana duyulan özlemi biraz hafifletiyor.
Gelecek Seyahatlerimize senden bilgi alarak gezilerimize eklemeler yapabileceğımiz içinde çok mutluyuz.
Umarım gezin bu hoşnutlukta devam eder ve bizide yenilikler ile besler ancak bilki biz seni cok Özledik.
Sevgiler
Reyhan

18/11/06 18:29  
Anonymous Adsız said...

Selam Cüneyt,

Nasıl gidiyor diye sormuyorum, çok keyifli ve eğlenceli olduğu belli. Yemekler hariç :) Cidden tadına bakmak için bile olsa yediğin canlıları özetler misin? Yani yiyebildiklerini? Ama sanırım pek yemek seçmiyorsun, çünkü zayıfladığın söylenemez.;)


Bu arada fotolar o kadar iyi ki, bugün Pazar saat 17:30, ben şirkette çalışıyorum ve buna rağmen keyfim yerine geldi :) Teşekkürler.

Anıl (Kipa)

19/11/06 17:52  
Anonymous Adsız said...

sevgili cünot sonunda medeniyete döndün.ben de 10 gündür antalyada furadaydım.yeni geldim.epey yoruldum ve de belimi incittim.ama şimdi iyiyim.sana anca yazıyorum şimdi işteyim,akşam eve gidince tekrar yazıcam ölettim olm kendini.bu arada hongkong da uygun fiyata bulursan bana hebr ver.Yok yyok şaka yaptım.Sana iyi yolculuklar dileriz.Türkay-Özlem

21/11/06 11:02  
Anonymous Adsız said...

Cuneyt, bu fotograflar muhtesem! İnan harika hepsi hele okul cocuklarinin oldugu fotograf taptim. Dogan Beylerin elami var bugun ugradilar, kulaklarini cinlattik. Gercekten tebrik ederim arkadasim, Ayse Narin

22/11/06 17:44  
Anonymous Adsız said...

Cüneydim..

Tebrik ederim...Seni görünce çok heyecanlandım...hem çok sevindim bir çok da imrendim..
adamım insan haber vermez mi ?
selamlar sevgiler seni çok özleyen akın

8/12/06 11:43  

Yorum Gönder

<< Home