10 Kasım 2006

Nepal - Ozet

Nepal Öncelikle, Katmandu ve Nepal'in budist tapınak, keşiş, yeniden aydınlanma, kendini bulma, vb gibi kavramlardan ibaret olmadığını hatta bu kavramların muhtemelen Tibet'te bulunduğunu, burada pek de bulunmadığını söylemek isterim. Sanırım bu düşünce, Avrupa'lı 68 kuşağının zamanında İstanbul'dan başlayıp İran, Pakistan, Hindistan ile devam edip Katmandu'da sonlanan yolculuklarından kalmış çok da doğru olmayan bir intiba. Ama yine de Nepal doğasıyla, insanıyla, çeşitliliğiyle ve farklılığıyla muhakkak görülmesi gereken bir ülke. Kafası çalışan, fakir de olsa dürüstçe para kazanmaya çalışan, huy ve şekil olarak Türkleri andıran insanların ülkesi. Çin tarafından işgal edilmiş problemli ülke Tibet ve kendine hayrı olmayan Hindistan arasında sıkışmış olmanın ızdırabını çekiyorlar.
Din: Düşünülen aksine herkes Budist değil. Hatta çoğunluk Hindularda. Çok içiçe olmalarına rağmen şimdiye kadar hiç problem yaşamamışlar. Hatta bazı tapınaklarda hindu ve budist figürler beraberce bulunabiliyor.
Yemek: = Daal Bhat. 3 öğün bu yemeği yiyorlar. Pilav, yanında ayrı ayrı servis edilmiş mercimek çorbası, haşlanmış ıspanak, tavuk eti ve acı biber turşusu. Çorba pilavın içine boca ediliyor. Et pilavın içine tiftiliyor, elle karıştırıla karıştırıla yeniyor.
Müzik: =Ressam piriri. Her yer bu şarkıyı çalıyor. Topluca pek seviyorlar.
İnsanlık: Kafasındaki küçücük bohçayı uflaya puflaya taşırken bile "namaste"siyle sıcak selamını esirgemeyen el kadar çocuklardan tutun, dinlenmek üzere oturduğunuzda hemen sütlü ve zencefilli Nepal çayını ikram eden kadınına kadar herkes çok sevecen ve çok kibar.
Doğa: İnanılmaz. Ardı ardına sıralanmış yüce dağlarıyla, adım başı rastlanan nehirleriyle, yanıbaşındaki ormanlarıyla muhakkak görülmesi lazım.
Nepalden gayet güzel anılarla ayrılıyorum.
Hindistan-Nepal rota

Gorakhpur - Uttar Pradesh - Hindistan

Etiketler:

8 Comments:

Anonymous Adsız said...

Canım Yeğenim,
Gezi yazarlığı ve fotoğrafçılığında son derece başarılısın, çok beğendim. Seni yakından izliyoruz, teknoloji iyi birşey canııım.

Teyzen Tülin

10/11/06 21:01  
Anonymous Adsız said...

Cüneyt selam,

Yahu sen harbiden iyice koptun brader, korkarim ki bu dünya turu akabinde İzmir çukuru sana dar gelecek ...
Büyük bir ilgi ve merak ile senin maceralarının sıkı bir takipcisiyiz, Allah yolunu acık etsin kardeşim..

Taner-Delphi

11/11/06 03:20  
Anonymous Adsız said...

Cüneyt kardeşim,

Sen dönünce bu anlatım ve fotolarla ünlü olmazsan ben de Mert değilim:) Takipteyiz... Yolun açık olsun...

Mert Y.Y.

12/11/06 01:19  
Anonymous Adsız said...

cünotcum yine takibindeyiz.seninle iftahar ediyoruz lakin timsahları çekerken kendine dikkat et bidaha. timsah göstercem diye... fotoya gerek yok,sen bize lazımsın. ona göre.Daha düğün yapacaz.burda seni bekleyenler var,merak etme olm o bekleyen biziz.:)ÇOKÇOK SELAM YOLUN AÇIK OLSUN TÜRKAY ÖZLEM.

12/11/06 15:27  
Anonymous Adsız said...

Cüneyt amca'cım merhaba,

Daha dünyanın nasıl birşey olduğunu anlayamadan sen onu keşfetmeye çıkmışsın.Söylediklerinden hiçbirşey anlamıyorum ama babam ve annem merakla seni takip ediyorlar ve her gün en az bir kez senin ismin geçiyor evimizde. Himalaya denen yerden çekilmiş fotografını gösterdiler bana geçen gün. Beni öpünce yanağıma batan şeyleri görür görmez hatırladım hemen.Biraz da uykusuz ve yorgun gözüküyordun, sanırım oralarda sana ninni söylemedikleri için uyuyamıyorsun.Ben de mail adresine son çekilmiş fotoğraflarımı gönderiyorum beni unutma diye. Seni yürüyerek karşılamak için elimden geleni yapacağım ama bu yürümek çok zor bir işmiş. Uğraşmama rağmen hala beceremedim.Annem ve babamde seni çok özlediklerini söylüyorlar.Kendine iyi bakacakmışsın.
Duru Nehir Uyanık

13/11/06 14:45  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Cucu'cuum,
Seni buradaki elemanlarla yakindan takip ediyoruz. Amerika'da da hayran kitlen var haberin olsun. Hadi bakalim. Optum.

Oguz Bora

14/11/06 19:18  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Cucu'cuum,
Seni buradaki elemanlarla yakindan takip ediyoruz. Amerika'da da hayran kitlen var haberin olsun. Hadi bakalim. Optum.

Oguz Bora

14/11/06 19:18  
Anonymous Adsız said...

Cuneyt'cim,
Yakindan takip ediyoruz,cok begeniyoruz... :) Deren'e Fusun'a soyledim cok sevindiler... Mail'im malum demissin ama bana malum degil... Adresini verirsen sana cok cok eskilerden tebessum ettirecek bir iki sey gondericem.. Oguz Boraaaa, naaber len? Baba olmussun hayirli olsun :) Senden de mail bekliyorum Amerikali....
eralp_ozkum@yahoo.com

15/11/06 12:41  

Yorum Gönder

<< Home