05 Aralık 2006

Angkor

Gundogumu - Angkor Wat İnsanın gözünde çok çok büyüttüğü bir şeyin beklediği gibi çıkmaması can sıkıcı bir hayalkırıklığı yaratır. Aksine, beklediğinden bile çok çok güzel bir şeyle karşılaşmasına ne ad verilir bilemiyorum, ancak tamamen o duygu içerisindeyim. Kat'i memnuniyet diyelim…
Angkor büyük bir kompleks. Angkor Wat'ın haricinde 100'e yakın irili ufaklı yapı var. Siem Reap kentinin 5 km kadar kuzeyinde konuçlanmış. Taylandlılar ve Kamboçyalılar şekil şemal, dil, din vb konularında çok benzer olmalarına rağmen yakın kimliğe sahip çoğu komşu ülkenin yaptığı gibi yüzyıllarca sürekli savaşıp durmuşlar. Yıllar önce, burada Taylandlıları yendikleri için şehrin ismini Kmerce'de (=Kamboçya dili) "Siyam (=Tayland) yenildi" manasına gelen Siem Reap olarak değiştirmişler.
Hepinize, Angkor Wat'ta gündoğumunu izlemek nasip olsun. Mümkün mertebe yazıya dökmeye çalışacağım, ama bir şekilde eksik kalacak. Güneş yükselip tapınak karanlıktan aydınlığa Bayon-1 - Angkor Thomdöndükçe nereye gideceğimi bilemedim, kabıma sığamadım, tapınağın önündeki gölet kenarında öylece dolandım durdum. Ardından 200'e yakın gülümseyen yüz heykelinin bulunduğu Bayon'a gittim. Bayon Angkor Thom'un içinde başka bir harikulade yer. Adımbaşı insanın karşısına her yöne bakan onlarca gülümseyen yüzün çıkması insanda değişik bir ruh hali yaratıyor. Ta Phnom ise doğanın insan gücüyle dalga geçtiği, yıllar içinde dev ağaçların tapınağı adeta avcuna aldığı, nev'i şahsına münhasır başka bir güzellik.
Bu zerafeti ve ihtişamı dünya gözüyle görmenin mutluluğu içinde, Bayon'dakilere benzer bir gülümsemeyle Siem Reap'den ayrılıp Kızıl Kmer ve Pol Pot döneminin izlerini sürmeye başkente, Phnom Penh'e geldim. 1-2 gün burada kalıp bunca talepten sonra güneydeki Sihanoukville kumsalına gideceğim. Oradan Tayland'a geri döneceğim. Zamanım olmadığı için maalesef görmeyi çok istememe rağmen Vietnam'a gidemiyorum... (Zaten orada tayfun turevi bir problem varmis. Bir dahaki sefere diyelim yine...)
(Not: Maalesef son 2 postta Blogger'in yaptigi gereksiz degisiklik sebebiyle fotolarda problem olusuyor. Sorunu cozmeye calisiyorum.)

Bayon-2 - Angkor Thom Bayon (Ic) - Angkor Thom Bayon-3 - Angkor Thom Ben - Bayon - Angkor Thom
Tas tuglayi -tutan- kok - Ta Phnom Ta Phnom-1 Ta Phnom-2 Ta Phnom-3
Gunbatimi-1 - Angkor Wat Filler Terasi - Angkor Thom Gunbatimi-2 - Angkor Wat

Phnom Penh - Kambocya

Etiketler:

4 Comments:

Anonymous Adsız said...

cuneyt abin ne guzel demis hakkaten
gun dogumunu uzak dogulu guzellerle niye izlemiyorsun ya da izliyorsun da niye bize anlatmiyorsun. dag tas tapinak fotosu nereye kadar, oldu olacak saclari kazit, turunculara burun:)
bu arada thai yemekleri uzakdogu mutfaklari icinde en lezzetlisi bence

5/12/06 16:13  
Anonymous Adsız said...

yeni yila girerken gun donum cizgisinin orlarda olda gecmise ve gelcege yolculuk yap

yukardaki mesajda benim

Deniz

5/12/06 16:16  
Anonymous Adsız said...

Cüneyt selam,
Epeydir yazmıyordum ama zannetmeki senin yazdıklarını okumuyoruz..Senden nacizane ricam o güzel anlatımınla ve süper çekimlerinle birlikte daha önce yaptığın gibi yöresel yemek görüntülerini vermeye devam etmen, ne oldugu hakkında cok bisey anlamasakta "aa millet bunları mı yiyormuş orda O-ha why high-ones" edası ile de baktığımız olmuyor degil..
Şuanda televizyonda Galatasaray Liverpool maçı oynanıyor ve 2-1 öndeyiz..( ülke puanımız yükselsin canım :)o da yeter)..

Kardeşim sana bol bol gezmeler, ilk fırsatta gene yazacagım, yemek resimlerini unutma emi..

Sağlıcakla..

Taner-Delphi

5/12/06 23:06  
Anonymous Adsız said...

selam bilader;

Abi öyle bir anlatmışsın ki olayı resmen yaşadım!!! Söylev ve gramerin doruk noktasındasın ve inmeyede niyetin yok.

Ne diyeyim, ağzına sağlık

Kolay gelsin

Not: İki ayrı cinsin aynı karede olduğu bir foto rica ediyoruz artık mümkünse...

Barış

6/12/06 13:13  

Yorum Gönder

<< Home