18 Aralık 2006

Avustralya - Muteakip gunler

KoalaSydney'i şimdiye kadar gördüğüm tüm kentler arasında en yaşanası yer ilan ediyorum. Mükemmel bir altyapı, inanılmaz bir dinamizm, saygılı insanlar, kozmopolit ama kimsenin birbirine bulaşmadığı bir ortam. Özetle, harika bir şehir! Dünyadan izole ama bunu hiç mi hiç dert etmeden kendilerince keyifle yaşadıkları bir ülke kurmuş Aussie'ler.
İnsanlar son derece insancıl ve şirin. Elimde harita oradan mı buradan mı gitsem diye bakınırken derhal gelip "Galiba kayboldunuz" diyerek yaklaşıp yardımcı olmaktan geri kalmıyorlar. Bu şirin insanların Nicole Kidman ve Kylie Minogue ile aynı soydan geldiğini düşünürsek, insanın nerede olduğunu hiç bilmeyesi, hep kaybolası geliyor doğal olarak. Ancak, bu yardımsever insanlar ve 5 gün neredeyse her sokağı karış karış gezmem sayesinde Circular Quay, Pitt Street, Martin Place, The Domain, Kings Cross gibi yerlere artık Mithatpaşa Caddesi, Alsancak, Teleferik, Urla kadar aşina oldum. Yolda yürürken de kendimden emin adımlarla yürüyor olmalıyım ki Avustralyalılar bile gelip yol sormaya bile başladı.
Hava dengesizliğin doruklarında geziyor. Son 5 günün en yüksek sıcaklıkları sırasıyla şöyleydi: 15, 24, 31, 17, 23. Yola çıktığımdan beri iklimden iklime atladığım için bir şekilde adapte oluyorum.
Her akşam karşıma çıkan bağırarak birbirlerini kucaklayan, abiye kıyafetli genç kızlara ve Micheal Jackson - Smooth Criminal türevi kıyafetler giymiş delikanlılara başta anlam verememiştim. Sonrasında, burada yaza girildiği (ya da girilmeye çalışıldığı) için konunun yaz tatili öncesi lise mezuniyet partilerinden ibaret olduğunu anladım. Elbiselerin ne kadar yakıştığı konusunda ise yorum yapıp gençlerin şevkini kırmak istemiyorum.
Yolları arşınladıktan sonra, hayvanat bahçesine gidip koala ve kanguru gibi yöresel hayvanları yakinen tanıdım, Manly ve Bondi Beach’te surf yapanları izledim, 6 yıl gecikmeli de olsa olimpiyat köyüne gidip sportif havayı teneffüs ettim. Bir gün daha Sydney'nin dinamik hayatını yaşayıp yarın kuzeye, Cairns'e uçacağım.
Darling Harbour Royal Botanic Gardens'tan Sydney Noel oncesi senlikler Gece isiklandirmasi
Goril - Dert Kanguru - Nirvana Manly Beach Telstra Stadium - Olympic Park

Sydney - New South Wales - Avustralya

Etiketler:

7 Comments:

Anonymous Adsız said...

Her geçen gün imrenme katsayımız daha da artacak herhalde.. Bu kadar ballandıra ballandıra anlatılmaz ki burada Pazartesi var, işe giden var..

Nemo olayına da girersin artık.

ST.

18/12/06 09:58  
Anonymous Adsız said...

Taşınma işlerinden yorum yazmayalı çok oldu demek seni merak ve takip etmemek değildir.(bu cümle olmadı ya).Hep şu meteordan bime çöl ortasındaki kayayı merak etmiştim acaba güzergehınızda var mıdır?
Bal Sultan

18/12/06 12:52  
Anonymous Adsız said...

Kendisi Ayers Rock'tır, Uluru'dadır. Gitme ihtimalim vardı ama tek biletlik hakkımı dünyanın en zengin mercan kayalıklarını içeren Great Barrier Reef'i görmek yönünde kullanmayı tercih ettim.

18/12/06 14:35  
Blogger Unknown said...

cuneyt kardesim ,
mercana dalarken dikkat et, sonra seni muhtemel avustralya gezilerinde shark-attack muzesinde ziyaret etmeyelim:)

19/12/06 16:07  
Anonymous Adsız said...

bir an siteye bakmadım, hoop Avustralyaya geçmişsin. iş yerinde insanlara benim bir arkadas var dnya turuna cikti, su an Kambocyada demeyi artik birakmaliyim. sonra sitene girdiklerinde mahcup olacagim.
bu kadar hizli gitme lutfen. misal, sabirsizlikla bekledigim Yeni Zelanda ayaginda birkac yil dinlen, sindir ortami. sonra elbet doneceksin.
selamlar, iyi yolculuklar
Mali

20/12/06 21:32  
Anonymous Adsız said...

Selam Kardeşim;

İşlerimin yoğunluğundan dolayı bir haftadır siteye bakamıyordum. Biriktiripte senin yazılarını okuduğum zaman kendime gelmem epey vakit alıyor. Dünyalar arası geçiş henüz kısalmadı...

Nadir görünen fotolarından anladığım kadarı ile keyfin yerinde, hatta daha da ötesi. Kendine ait daha çok foto ve video görüntüsü talebimiz var Cü ve mümkünse bir dişi ile yanyana olduğun fotolar...Baba bu ne yav, paso yalnızsın, action please!!!

Kendine iyi bak...

Barış

22/12/06 09:38  
Anonymous Adsız said...

Cuneyt, ciddi ciddi okurların oldu sen farkında mısın bilmem:) Ben dahil, siteden bahsettigim arkadaslar, onların anlattıkları kişiler...Avustralya tanımına bayıldım, özellikle Nicole Kidman'lı kısmını eşime göstereceğim, tapar kendileri de(aman ne bulursunuz bu kadında anlamam:) Utku Bertan orda biliyorsun yani o turkiyede de esi benim arkadasım onlar orda daha, belki gideriz biz de birgun ostralya'ya. sevgiyle kal, mutlu ve bol gezmrli bir yıl olur insallah.

28/12/06 18:13  

Yorum Gönder

<< Home