13 Aralık 2006

Ostralya'da ilk gün (*)

Opera Binasi ile Avustralya'ya gelerek bundan sonra uzun süre kalacağım güney yarımküreye geçmiş bulunuyorum.
Aslına bakılırsa, Avustralya'ya daha geç gelmeyi ve GD Asya gezimi mümkün mertebe uzatmayı planlamaktaydım. Ancak, Noel öncesi tüm uçuşların dolu olması sebebiyle Sydney'e istediğimden önce gelmek zorunda kaldım. Nasıl olsa güney yarımkürede yaz, Melbourne'e gidesiye kadar denize girer dinlenmeye devam ederim düşüncesindeydim ki hayallerim bin parçaya bölündü. Hava sıcaklığı 15ºC! Buz gibi. Sanırım İzmir şu anda daha sıcaktır. Bu nasıl yaz? (Varol, Melbourne de böyle soğuksa ben hiç gelmeyeyim, direkt Tayland'a geri Harbour Bridgedöneyim. Sevgi'den de geldiğimde sıcak bir tarhana çorbası rica ediyorum. Bu soğuk yaz günlerinde iyi gider!)
Derhal ana öğe Opera Binası'na gittim. Yanındaki Harbour Bridge üzerinden karşıya geçtim. Sydney'de bol zamanım var. Bakalım başka neler var burada?
(Not: Fotoğraf konusundaki problemi başka bir site kullanarak çözdüğümü düşünüyorum. Bu sebeple geciken postları 3'ü bir arada şeklinde yayınlıyorum.)

Sydney - New South Wales - Avustralya

Etiketler:

6 Comments:

Anonymous Adsız said...

cuneytcim,
İstanbuldan yeni dondugumuz icin yazma firsati bulamadik. Ama sanmaki takip etmiyoruz. Valla ben sabah ise gelir gelmez bakalim cuneyt bugun nerede diyerekten sitende bir gezinti yapiyorum.Ve tanidigim herkese senden bahsedip adresi veriyorum.( Tamam belki yalnizca tanidigim kizlara...)
Taylanddaki kadinlar konusurken aklina ben geldim mi dogru soyle. Hani ben de konusurken sondaki seslileri uzatiyorum ya...:)
Oguz da sana en kisa zamanda yazacak.opuyorum...Elif

13/12/06 15:39  
Anonymous Adsız said...

Cuneyt sonunda guney yarim kureye gecip Avustralya ya ulastin !!! ... Havalarin soguklugundan bahsetmissin...Aslinda Sydney i daha sicak olmasi gerekiyordu... Melbourn un ozelligi havasinin cok cabuk degisiyor olmasi.. Ornegin bugun ogle uzeri hava sicakligi 35 dereceye kadar cikti ama aksam ustu saat 19.00 gibi 16 dereceyi gosteriyordu... Tabi herzaman bukadar fazla degisken olmuyor ama genellikle cok sicak gunlerin akabinde 15-20 dereceye kadar ani dususler gozlenebiliyor... Ama bu mevsimde sicakliklar 15 in altina inecegini sanmiyorum.... Neyse havalardan fazlasiyla bahsettim... Yolculugun nasil gidiyor... Artik bize epey yaklasmissin...Sydney i bizim yerimize de gezersin... Ben iki kez tesebbus ettim ama arkadaslarim sattigi icin gitmek mumkun olmadi...

Buradaki arkadaslara senden bahsettim... Herkes cok iyi yapmis diyor... Ama tahmin ediyorum bir taraftan da Turkiye yi ozluyorsundur...Neyse gelince bol bol konusuruz...Hava soguk olursa tarhana corbasi istemissin... Peki sicak olursa ne istesin.. :) ...

Selamlar.... Varol..Sevgi...Deniz...

14/12/06 13:59  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Cüneyt,

Güzel yüzlü ve de güzel sözlü arkadaşım. Uzunca süre yazamadım
sana kusura bakma kardeşim..
Harbiden takdire şayan ve geri döndüğünde içinde ahh şunuda yapsaydım demeyeceğin bir gezi geçirdiğini düşünüyorum. Bu Asya memleketleri ne kadar egzotik
olsa da Avustralya'da olman sanki daha güvenli gibi geliyo bana.. Bir de hava böyleyse bu Avustralya'da Aralık-Ocak aylarında sörf yarışmaları falan geyik mi acaba..
Sevgiler
M.Aşkın

16/12/06 00:35  
Anonymous Adsız said...

Madem vakit bol Uluru'ya gidilmeyen bir Avustralya gezisi Avustralya gezisi değildir diyerek gazı veriyim...

Senin oradan trenle 3 "yazıyla üç" gün sürüyormuş !

ST.

16/12/06 08:26  
Anonymous Adsız said...

ben bu fotoğraflardan kıllanıyorum arkadaş. Hadi senin çektiklerini anladık peki senin olduğun fotoğrafları kim çekiyor yahu. allah allaaah !?..

21/12/06 01:00  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Cüneyt,
Seni bir arkadaşımdan gelen mesajdan tanıyorum.Benimde hep düşündüğüm ama sadece bazı kişilere nasip olabilecek bir şey yaptığın job break.Bundan sonraki hayatının senin için çok farklı olacağına ve bir çok önemsenen zorluğunda aslında insan isterse daha basitçe çözülebileceğine inanıyorum.Seni cesaretinden dolayı kutluyorum, bu arada yeni yılını ve kurban bayramınıda kutlarım.

Aşağıda bir arkadaşımdan gelen ve dogrulugunu bilmediğim bir mesaj var Avustralyalılar hakkında ve seninle paylaşmak istedim.

Ama sakın Avustralyalılara savaş açma ve dönene kadar iyi davran.

Her şey kolayına olsun

Sevgiler,

Mehmet Sepici
sepici_m@yahoo.it






ÇILGIN TÜRKLER

YIL 1912, INGILIZLER HINDISTANI ISGAL EDER, HINDISTAN KRALI
OSMANLIDAN YARDIM ISTER. YILLARDIR SAVAS ICINDE OLAN OSMANLI BU YARDIMI KARSILIKSIZ BIRAKMAMAKLA BIRLIKTE 350 KISILIK BIR ASKERI BIRLIGI GEMIYlE HINDISTANA GONDERIR. 350 KISILIK BIRLIKTEN 20 KADARI HASTALIKTAN YOLDA SEHIT OLUR, KALAN 330 OSMANLI ASKERI HINDISTANA CIKARLAR VE INGILIZLERLE SAVASMAYA BASLARLAR.
MUHIMMAT ACISINDAN KISITLI OLAN OSMANLI ASKERLERI BIRKAC GUNLUK MUCADELEDEN SONRA TEKNOLOJIK DONANIMA SAHIP INGILIZ ASKERLERI KARSISINDA YENIK DUSERLER VE 40 KADAR ESIR ALINIR DIGERLERI DE SAVASTA SEHIT OLURLAR. SAVAS BITTIKTEN SONRA BU 40 OSMANLI ESIR ASKERINI,
INGILIZLER GEMILERDE CALISTIRMAYA BASLARLAR. BIR INGILIZ GEMISI
AVUSTRALYA' YA GELDIGINDE, ESIR IKI OSMANLI ASKERI GEMIDEN BIR YOLUNU BULUP KACARLAR.
BIR SURE SONRA, ADI KARADENIZ DIYARINDAN MENTESOGLU
ABDULLAH OLAN, BABA MESLEGI DONDURMACILIGA BASLAR.
KARAHISAR DIYARINDAN TARAKCIOGLU MEHMET DE BABA MESLEGI KASAPLIGA BASLAR.
1918 DE AVUSTRALYA CANAKKALEYE ASKER CIKARIR VE BIZIM
IKI OSMANLI ASKERI OLAYI DUYARLAR VE HEMEN BULUSUR, DURUM
DEGERLENDIRMESI YAPARLAR. BIZ OSMANLI ASKERIYIZ VE AVUSTRALYADA YASIYORUZ. AVUSTRALYA DEVLETI OSMANLIYA SAVAS ACMIS VE BIZIM ULKEMIZI ISGALE GITMIS, BUNDAN DOLAYI BIZ DE AVUSTRALYA DEVLETINE SAVAS ACALIM DERLER.

ALIRLAR KAGIDI KALEMI VE YAZARLAR:
SAYIN AVUSTRALYA BASKANI EKSALANS HAZRETLERI,
BIZ IKI OSMALI ASKERI, ULKENIZDE BULUNUYORUZ,

DUYDUK KI DEVLETIMIZ
OSMANLIYA AVUSTRALYA DEVLETI OLARAK SAVAS ACMIS VE CANAKKALEYE ASKER GONDERMISSINIZ.

BUNDAN DOLAYI IKI OSMANLI ASKERI OLARAK BIZ DE
AVUSTRALYA DEVLETINE SAVAS ACMIS BULUNMAKTAYIZ. BU BIR
OSMANLI SAVAS FERMANIDIR. EKSELANSLARIN BILGILERINE DUYURULUR.

KARAHISAR DIYARINDAN KARADENIZ DIYARINDAN
TARAKCIOGLU MEHMET MENTESOGLU ABDULLAH

IKI OSMANLI ASKERI, SIDNEY' IN 250 KM UZAGINDA KARLIDAGLAR DENILEN BOLGEDE ONCE VIRAJLARDA TREN RAYLARINI SOKEREK 3 TREN DEVIRIRLER VE UCUNCU TREN DE ASKERI MUHIMAT BULARAK SILAHLANIRLAR. AYNI BOLGEDE 8 KARAKOL BASARLAR VE KARAKOLLARDAKI ASKERLERIN TAMAMINI VURURLAR.

NE OLDUGUNU BIR TURLU COZEMEYEN AVUSTRALYA DEVLETININ
SONUNDA IKI OSMANLI ASKERININ YAZMIS OLDUGU MEKTUP AKILLARINA GELIR VE MEKTUBUN ATILDIGI BOLGEYE 250 KADAR ASKER GONDERIRLER VE IKI OSMANLI ASKERI ARASTIRILMAYA BASLANIR. BIRKAC GUNLUK ARASTIRMADAN SONRA SICAK CATISMA OLUR VE

IKI OSMANLI ASKERI BU KARLI DAGLARDA SEHIT EDILIR.

IKI ASKERIN SU AN MEZARI SIDNEY' E 250 KM UZAKTA KARLIDAGLAR' DA VE MEZARLARINDA FOTOGRAF CEKMEK YASAK. AVUSTRALYALILAR IKI OSMANLI ASKERIYLE SAVASTIK DEMEK ZORLARINA GITTIGI ICIN BU ASKERLERIMIZE HINDISTANLI ASILLI DIYORLAR.

OYSA HINDISTAN' DA NE KARAHISAR DIYARI, NE
DE KARADENIZ DIYARI DIYE BIR BOLGE YOK.

BU BILGI HINDISTAN BUYUKELCILIGI' NIN

ACIKLAMASINDAN CIKARILMISTIR .

BU IKI TURK ICIN ORADA BIR ANIT DIKILMEK ISTENMIS

AMA OLMAMISTIR.

21/12/06 09:20  

Yorum Gönder

<< Home