31 Ocak 2007

Keyif verici unsurlar

1- Bob Marley:
Kendisini hep sevmişimdir. Her dinlenildiğinde adamı gevşetme özelliğine sahip, Jamaika'nın "duman"lı ortamından çıkan ve o dumanı bir şekilde içinde barındıran o güzel müziği dünyamıza armağan eden bu değerli zatı burada anmak istedim. Kamboçya sahillerinde, Avustralya kafelerinde şarkıları hep içimi ısıttı. En son, Ushuaia'da Che Potito Cafe'de konser DVD'sini gördükten ve coştuktan sonra seyahat sonunu beklemeden kendisine teşekkür etmeyi kendime bir borç bildim. O olmasa bu yolculuk bu kadar keyifli olmazdı. Artık, kendisini daha ayrı seviyorum. Sağol Bob, şahsım adına söz veriyorum: Kavgayı bırakmayacağım. Ve, ayrıca şerif yardımcısını senin vurmadığına da inanıyorum. Şerifi de nefsi müdafaa için vurmuşsun, e olur o kadar.
* Get up, stand up: stand up for your rights! Get up, stand up: don't give up the fight!
* I shot the sheriff. But I didn't shoot the deputy...
Get Up, Stand Up - Film

2- Dilime pelesenk olan şarkılar:
Bob Marley'nin haricinde şu şarkılar son birkaç aydır dilime yapıştı. Severek mırıldanıyorum.
a) Erkin Koray: Öyle Bir Geçer Zaman Ki
b) Banu Kırbağ: Unutulur
c) Paul Weller: You Do Something To Me
d) Culture Club: Do You Really Want To Hurt Me
Yabancı olanları bir yerlerde duymuş olabilirim. Ancak, Türkçe olanları son 5-6 senedir duymamış olduğuma eminim. Bilinçaltımın derinliklerinden neden ve niye çıktıkları bilinmez. Zaman, unutmak... Yaşlanmaya delalet herhalde.
-c- çok içli şarkı ama, dinleyip dinleyip hüzünleniyorum.

3- Dulce de Leche:
Bu nesne harika bir şey. Tekrar etmek ve haykırmak istiyorum. Bu nesne harikulade bir şey!!! Türk mutfaklarında yerini derhal almalı. Tahin-pekmez, kaymak arası bir lezzet. Buralarda çok popüler. Anladığım kadarıyla sütle şeker karıştırılıyor, sonra kaynatılıyor. Sütten karamel denilebilir. Muhakkak bulunmalı, yenilmeli.

4- Milanesa:
Bu da ayrı bir lezzet. Buraların fast-food'u. Dana etinin galetaya bulanmış hali, çok leziz. Yalnız boyutta bir sıkıntı var. Tam ekmeğin içine 20x10 cm boyutlarında et koyuluyor, yenmesi bekleniyor. En yakın zamanda "Bunu insan yiyecek" cümlesinin ve "Az" kelimesinin İspanyolca'sını öğrenmem lazım. "Az Milanesa çek" gibi...

El Calafate - Arjantin

Etiketler:

7 Comments:

Blogger Unknown said...

Cuneyt kardesim,

senin icin bi yol sarkilari i-pod u hazirlasaydik keske.
normalde en iyi 10 yolculuk sarkisi denir ama senin yolculugunun uzunlugundan dolayi en iyi 10 yol albumu daha uygun olur gibime geliyor.

1- brothers in arms
2- californication
3- blues brothers o.s.t.
ben 3 tane album onereyim sana listen icin

31/1/07 13:18  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Cüneyt,

Kardeşim bakıyorum oralarda kendini daha iyi hissediyosun, en azından halet-i ruhiyendeki mutluluk cümlelerine sinmiş. Umarım hep böyle devam eder.
Sevgiler
M.AŞKIN

31/1/07 19:13  
Anonymous Adsız said...

Sen oldun artık.

Müge diyor ki benim için şööyle kalınca bir Arjantin Steak yesin... Mesajı iletirken ağzının sulandığını ayrıca belirtmeliyim.

Bu arada numara 2 yolda. Haziran'da bekliyoruz küçük hanımefendiyi.

Bu Dulche de Leche 'yi denemek istiyoruz. Nasıl yapıcaz sütün içine şeker koyup kararana kadar kaynatılacak mı? bu mudur? tadı sütlaçın kabuğu gibi mi oluyo? yani öyle olmalı gibi geliyor.

Öğrendiğim kadarıyla Kanyon'da da bulunan Haagen-Dazs dondurmacısında böyle bir çeşit mevcutmuş.. Yemedim. İlk gidişte denemek farz oldu.

ST.

31/1/07 21:03  
Blogger Cuneyt Guven said...

Deniz,
MP3 arsivim genis. Merak etme. Yoksa 30 saatlik yolculuklar nasil cekilir!

Mustafa,
Iyiyim kardesim. Allah hepimizi daha iyi etsin.

ST,
Tebrik ediyorum. Oldukca gec haber verdin ama. Allah anali babali buyutsun! Vu Dulce de Leche denen olay soylediklerine gore benmari usulu yapiliyor. Sekerli sutu iceren kap kaynayan suya koyuluyor, orada pisiriliyor. Direkt atese degil! Icim disim steak oldu zaten. Bir tanesini de Muge icin yiyecegim, soz! Asermesin aman oralarda.

1/2/07 04:32  
Anonymous Adsız said...

Selam Bilader;

Abi o dediğin yiyeceklerin nasıl yapıldığını öğren mutlaka!!! Baba öyle bir anlatmışssın ki ağzımın suyu aktı yavvvvvvvv.

Abi tüm günlerin anlattığın gibi güzel geçsin inşallah

Dönüşünde kesin bir kitap olayına gir bence

Kendine iyi bak

Barış

2/2/07 18:55  
Anonymous Adsız said...

Cuneyt'im,

Ben de yolunun üzerindeki keyif verici festival programlarını hatırlatayım dedim.

İşte linkler:

1. 9. Buenos Aires Tango Festivali (23 Şubat - 04 Mart)

http://www.festivaldetango.gov.ar/conciertos_e.php

2. Bildiğin üzere, Rio Karnavalı (17-20 Şubat)

http://www.carnivalservice.com/us/rio-carnival.php

3/2/07 13:49  
Anonymous Adsız said...

selam Cuneyt! ben de Kuba'daydim, simdi okudum yazdiklarini da bir not duseyim dedim. evet evet, dulce de leche kesinlikle cok guzel birsey ve ben neden dunyaya yayilmadigini anlamis degilim. ustelik bir suru sey gibi zararli da degil. tuhaftir Kuba'da aklimdan gecmisti, sen yazinca yine canim cekti simdi.

sarki konusu da enteresan, degil mi? benim de yoldayken aklima haftada bir, bazen her gun bir sarki takiliyor ve mirildaniyordum. onlarin listesini bile tutmustum. bir ara bakarsam psikolojik degerlendirme yapacagim onlardan ;)

yolda olmanin en iyi tarafi da ne biliyor musun? dunyadaki abukluklardan uzak kalmak. keyfini cikar gezinin.

15/2/07 17:12  

Yorum Gönder

<< Home