15 Mart 2007

Yol filmleri

Paris, Texas Ben filmleri çok severim. Nedenini anlamak güç değil, yol filmlerini daha da çok severim. Beğendiğim birkaç yol filmini sizle paylaşmak isterim...
1. Paris, Texas (1984) : Nastassia Kinski'nin güzeller güzeli olduğu zamandan kalma annelik, babalık ve kardeşlik üzerine harika bir film. Barriloche'de odamda boğazım düğümlene düğümlene izlemiştim...
2. Planes, Trains & Automobiles (1987) : Steve Martin bütün yolların kar sebebiyle kapanmış oldugu bir şükran günü arifesinde evine dönmeye çalışır. Ancak, yol arkadaşı John Candy ortalığı birbirine katar. Yol filmlerinin en komiği...
3. Thelma & Louise (1991) : Susan Sarandon ve oyunculuğunu hep beğendiğim Geena Davis'in buram buram feminizm kokan yol filmi. Uzun yıllar önce seyretmiştim, ancak darbe üstüne darbe vurduğunu bügün gibi hatırlarım...
4. Y Tu Mamá También - And Your Mother, Too (2001) : Bu Meksika yapimi İspanyolca yol filmini, Arjantin'in Resistencia Garajı'nda seyrettiğimden midir bilinmez, ayri sevdim. Bir de sonlara doğru kritik bir anda giren Marco Antonio Solis'in "Si No Te Hubieras Ido" şarkısı var ki yürek dağlıyor, can yakıyor.
5. Diarios de Motocicleta - Motorcycle Diaries (2004) : Che'nin toy bir delikanlıyken aşağı yukarı şu an benim takip ettiğim güzergahta yaptığı ve siyasi fikirlerinin filizlendiği yolculuğu anlatan film. Eğlendirirken öğretiyor, izlenmeli...
6. Sideways (2004) : İki arkadaşın California'da yaptıkları kısa yolculukta yaşadıkları. Çok sade, çok naifti...
7. Little Miss Sunshine (2006) : Bunu da Yeni Zellanda'dan Şili'ye uçarken izlemiştim. Hiç bilgim olmadan oylesine seyrettiğim bu film oylesine mutlu etmisti ki beni, jetlag filan hepsine derman olmuştu. Sıradan gibi görünen, ancak her bireyi maksimumda çatlak olan bir Amerikan ailesinin yol macerası.
Her biri ayrı lezzette olan bu filmlere denk gelirseniz, kaçırmayın derim.

San Pedro de Atacama - Sili

Etiketler:

4 Comments:

Anonymous Adsız said...

yol filmlerinde kara filme yakın anlatımı olanları severim.Özellikle "interstate 60" ve "Motoroma"yı tek gecerim.tam anlamıyla yol filmi olmasada coldeki sahneler açısından Rain Man'e değinmemek olmaz elbette.
Bal Sultan

16/3/07 00:34  
Anonymous Adsız said...

Ben de bir U-Turn eklemek isterim listeye.

Abin...

16/3/07 09:45  
Anonymous Adsız said...

Steve Martin'in filmin hatırlıyorum. John Candy (rahmetli)sinir bozucu şekilde eğlenceliydi. Thelma ve Louise için kült bile denilebilir. Motosiklet Günlüğü benim de favorim. Sideways'i birlikte seyrettik hatırlarsın. Talihsiz bir gündü bizim için. Çünkü filmi rahat izleyememiştik. Gerek sinema salonundan gerekse birlikte izlediğimiz ekipten dolayı. Little Miss Sunshine'ın da çok haklı olarak En İyi Senaryo Oscar'ını aldığını da unutmayalım. Katılıyorum.
Ben de "Almost Famous"u ekleyebilirim. Yol filmi der miyiz bilmiyorum ama...

17/3/07 00:37  
Blogger melontheroad said...

"Little Miss Sunshine" adını her duyduğumda sarı minibüslerine binişleri geliyor ve çok eğleniyorum.Arabaya binmek bile eğlenceli hale gelebiliyor demek ki.
Listenin izlemediğim tek filmi,Paris,Texas'ı hemen izleyeceğim. Siz de bulursanız ve izlemediyseniz Gerry'i izleyin.

17/3/07 09:31  

Yorum Gönder

<< Home