17 Nisan 2007

Bir solukta: Nasca Çizgileri

MaymunCuma günü, Ica'dan Nasca'ya doğru yola çıktım. Nasca'ya varır varmaz apar topar aldılar havaalanına götürdüler beni. Oturma alanı arabadan daha küçük pırpırlı bir uçakla sallana sallana yükseldik. Sallanma ve ani irtifa kayıpları sebebiyle baş dönmesi, iç bulanması gibi sıkıntılar baş gösterekoysun, bir de baktık ki olay mahaline varmışız bile. Uçuş çok pahalı değil (35-40 USD) ama çok kısa sürüyor (25-30 dk). "Orada maymunun kuyruğu, şurada astronotun kafası, hani nerede, işte orada..." derken bakmışsınız ki süre bitmiş, inişe geçilmiş. 6 aydır güzel mekanlara uzun uzun bakmayı, bunları hazım sürecine sokup tadını çıkarmayı düstur edinmiş biri olarak daha ağır bir geziyi tercih ederdim açıkcası.
Bu çizgiler, İnka dönemi öncesi MS 200-700 yılları arasında yapılmış. Neden ve nasıl yapıldıkları, bilindiği üzere muamma. Yalnızca gökyüzünden bakıldığında anlam kazanan çizgilerin uzaylılara bir işaret olduğu rivayet ediliyor. Bir aklıevvel tebayı buna inandırıp işe güce sürmüş olabilir. Ancak, uzunlukları 250m'yi bulan şekillerin yerden nasıl bu kadar nizami oluşturulabildiği henüz açıklanamamış. Dolayısıyla, bize "Adamların başka işi gücü yokmuş, elbet 500 sene o kadar insan uğraşa uğraşa bir şekilde başarmışlardır" demek ve bu güzel olayın keyfini çıkarmak kalıyor. Benim favorilerim, astronot ve maymun...

Kokpitte = Uçakta Balina Astronot Kondor
Örümcek Sinekkuşu Ağaç ve eller Şekil?

Quito - Ekvador

Etiketler:

3 Comments:

Blogger Alp ve Ege'nin Annesi said...

Tesekkurler yine cok ilginc birsey ögrendim sayende, ben piramitlerinden haberdardim sadece, insanin inanasi gelmiyor.

17/4/07 14:34  
Anonymous Adsız said...

Bildiğim ve de gördüğüm kadarıyla bizde Bünyan civarında da var buna benzer şekiller.
Tanrıların arabaları kitabında da geçer hatta bu şekiller. Ve de sanırım yakın dönemlere denk geliyor çizilişleri. Bünyan nireeeeee Peru nireee. ?????????
Öptüm seni gezgin yeğenim
F teyze.

17/4/07 21:52  
Anonymous Adsız said...

Cünotum kardeşim,

Çizgilerin anlamını ve ne zaman ve ne için yapıldığını bir kenara bırakırsak, yine de görsel değer açısından figürlerin görülmeye değer oldukları kesin. Dönünce sen zaten bunların anlamı hakkında detaylı bir inceleme başlatırsın:) Bu arada pırpırın içi ancak araba kadar geniş demişsin, ama açıkçası kokpitteki güneşlikler de epey enteresan geldi bana, o ne yahu Urla İzmir dolmuşu gibi. Kesin bizde olsa bi iki vesikalık resim, Maşallah yazısı ve bir de klasik tesbih iliştirilirdi üzerlerine. Öğrendin mi nasıl kullanıldığını bari, yeni merak da bu yöne olabilir bence:) Öptük, sevgiler...

Ali & Gülay

21/4/07 15:59  

Yorum Gönder

<< Home