13 Nisan 2007

Diğer Peru

Lima Plaza de Armas'iPeru'yu yalnızca Machu Picchu'dan ve Nasca Çizgileri'nden ibaret sanmak büyük yanılgı olur. Ülkenin görülmeye değer öyle çok yeri var ki...
Machu Picchu yolunda tanıştığım son derece iyi anlaştığım Jeronimo ile Cusco'dan Arequipa'ya doğru hareket ettik. Arjantin'e ve Arjantinliler'e olan sempatim bu oğlanla beraber iyiden iyiye arttı. Artık şuna eminim ki dünyada bize Arjantinliler'den daha çok benzeyen bir halk yok. Yeme içme alışkanlıkları aynı, espri anlayışı aynı, karşı cinsle yaşanan problemler aynı; haftasonu eğlenceleri, herşey aynı. O kiliseye girerken eğilip istavroz çıkarıyorken, ben elimde fotoğraf makinesiyle sallana sallana giriyordum hepsi bu...
Arequipa, meydanını çevreleyen güzel binalarla ve geçmişi oldukça eskiye dayanan manastırıyla görülmeye değer bir yer. 200 km kuzeydeki dunyanin en derin kanyonu (3269 m) olan Colca Kanyonu ve 2-3 metre tepenizden pike yapan kondorlari ayrı bir eğlence unsuru. Ancak, kondorlar ibibiklerin ötme vaktinde ortaya çıktığı için sabahın 4'ünde yollara koyulmak icap ediyor.
Arequipa'dan (ve Jeronimo'dan) ayrılıp Lima'ya geçtim. Haftalar sonra, tekrar 0 rakım, sıcak ve yağışsız hava, ve deniz kokusu! Allah'a şükürler olsun... Başkentin Miraflores semti nezih sokakları ve denize nazır yapılmış Lacomar isimli büyük alışveriş merkeziyle oldukça hoş bir mekan. Eski şehirde sürekli bir bağrış çağrış hakim olduğu için meydandır, müzedir, kilisedir ne görülecekse derhal görülüp acilen Miraflores'e kaçmakta fayda var. Altın Müzesi ve Arkeoloji Müzesi'nin güzel olduğu söyleniyor, ama ikisine de pek gidesim gelmedi açıkcası. "Sebep?" diye sorulacak olursa, "Altın Müzesi'ndeki çoğu öğe sahteymiş" ve "henüz İzmir Arkeoloji Müzesi'ni görmeden ne Lima Arkeoloji Müzesi!" diye cevap veririm sizlere...
Lima'dan Paracas Milli Parkı'nı barındıran ve Perulular'ın milli içkisi Pisco Sour'a isim babalığı yapan Pisco'ya vardım. Su aslanı, pelikan, Peru martısı gibi envai çeşit hayvanın merak izlenebileceği güzel bir yer.
Hızımı alamayıp oradan da Ica'ya geçtim. Ica yakınlarında bir vaha etrafina kurulmus olan Huacachina, sandboarding (kum kayağı) aktiviteleriyle ünlü. Yer gök kum olduğu için dileyen dilediği yerden kayabiliyor. Ancak, dengeyi kurmak ve ayakta durmak pek de kolay olmadığı için kum kayağı daha çok kumda yuvarlanma şeklinde gerçekleşiyor. Ağız burun kumla dolduktan sonra, baktım olacak gibi değil, rehberin önerisiyle tahtaya yüzüstü sarıldıktan sonra direk saldım kendimi aşağı. Az önce yuvarlanarak 1-2 dakikada indiğim 100 m'lik tepeyi şimdi 1-2 saniyede katedivermişim... Damarlarda tavan yapan adrenalin de elbet cabası...
Dur durak bilmiyorum, buradan da çizgileriyle ünlü Nasca'ya geçiyorum...

(NOT: Abimin destegiyle olusturulan haritalara bir yenisi daha eklendi. G. Amerika 2. etap haritasini sagdaki alanda bulabilirsiniz. Bununla birlikte, Genel-Pratik haritasi ve linkler de guncellendi. Lutfen, dikkat buyurunuz!)

Arequipa Plaza de Armas'i And kondoru - Colca Kanyonu Ana ve cocuk - Colca Kanyonu Jeronimo ile ben - Arequipa Katedrali onu
Torun sevgisi - Miraflores - Lima Lacomar'dan gunbatimi - Miraflores - Lima Su aslanlari - Paracas - Pisco Peru martisi - Paracas - Pisco
Kopek & Pelikan - Paracas - Pisco 100 m dalisindan az once - Huacachina - Ica Gunbatimi - Huacachina - Ica

Ica - Peru

Etiketler:

5 Comments:

Anonymous Adsız said...

Her zamanki şirin anlatımınla yine güldürdün beni. Hele ki kum kayağı maceranı okurken bildiğimiz Cüneyt'i kahkahalarla dinler gibi oldum. Döndüğünde iyi bir gezi yazarı olacaksın.

İnkalar'ın şapka düşkünlüğü benim de çok ilgimi çekmiştir. Üstelik hepsinin kafasında mutlaka bulunan o çeşit çeşit şapkaları kendileri yapıyorlar. İşin asıl ilginci ise kadınlar erkek, erkekler çocuk şapkasına benzeyen şapkalar giyiyorlar. Sonuç olarak ben onlara "şapkalılar" diyorum.

Belgesellerde izlemeye benzemiyor gezmek, görmek. Dünyanın en ilginç, en güzel yerlerini görmüş biri olmak büyük mutluluk olsa gerek.

Zayıflamış gördüm seni. Belki de "gurbet el" psıkolojisidir.

T-eyze-T

13/4/07 20:58  
Anonymous Adsız said...

Kumlara basamayan biri olarak fotonu gördüğümde için fena oldu.... Merakla yorumlarını ve fotolarını bekliyorum hergün. Seni tekrar sevgiyle kucaklıyorum kardeşim.

Oğuzhan Süral

14/4/07 15:20  
Anonymous Adsız said...

Ateşe olsana sen.Kültür ateşesi.

Bal Sultan

16/4/07 08:31  
Anonymous Adsız said...

Yürü be kardeşim!!!

Evliya Çelebi olayını da aşmış bulunmaktasın. Bu anlatım güzelliğin sürdükçe takibimiz hiç bitmez. Bir imla hatası olur be yav!!! Ama yok, harbiden yok. Senin gibisi de yok kardeşim, yolun açık olsun

Barış

16/4/07 13:29  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Cüneyt,
Sesimiz çıkmıyor ama ne diyeceğimizi bilemediğimiz için çıkmıyor vallahi, yoksa sıkı takipteyiz. Elvin'le imrenip duruyoruz bizde... Dünyamız da acayip güzelmiş bu arada :)

Anlatım, yazılar harika, çok güzel bir eser oldu. Ama herşey bir yana fotoğraflar bir yana gerçekten hepsi ayrı güzel.
Sen nasıl bir makina kullanıyorsun? Bu çektiğin fotoğraflar poster boyutuna büyütülebilir mi?

Sevgiler
Ebru KILINÇ

16/4/07 13:38  

Yorum Gönder

<< Home