18 Nisan 2007

Müze

Cumartesi sabahı tekrar Lima'ya döndüm. Bir sonraki otobüsümün kalkmasına 8 saatlik bir süre olunca ne yapabileceğimi düşünmeye başladım. Hatırlarsanız, henüz İzmir Arkeoloji Müzesi'ni görmemiş bir zat olarak Lima Arkeoloji Müzesi'ni gezmenin yersiz olacağından dem vurmuştum. Lakin, sonrasında İzmir Arkeoloji Müzesi'ni bundan sonra 1000 kere ziyaret edebileceğimi düşünerek kararımı değiştirdim ve müzenin yoluna koyuldum.
İyi ki de kararımı değiştirmişim, harika bir müze! İnka, İnka öncesi dönemlerden binbir çeşit arkeolojik unsurun sergilendiği müze, Peru'nun en donanımlı müzesi olarak tanımlanıyor. Garip testileriyle, iskeletleriyle güzel bir deneyim.

6 asırlık iskelet 1 - Adam 2 - Fare 3 - Şaşıran adamcıklar (15. yüzyıl) 4 - Yengeç
5 - Testi 6 - Öpüşme Müze çıkışı : Peru usulü bozuk araç itme Tek bir ırkız: İnsan ırkı. Tek bir Peru için!

Quito - Ekvador

Etiketler:

1 Comments:

Anonymous Adsız said...

cuneydim
muzedeki esyalara bayildim. Ozellikle de fare dedigin heykelle sasiran adamlara. Cok surrealist harika. Bir de o urpertici mumya var..Muzenin sayfasina da girdim. Kafatasi deforme edilmis, ya da hastalanmis insanların, tam anlayamadim, kalintilarinin resimleri var. Sen biliyorsan anlatir misin?
selamlar
akin

3/5/07 00:14  

Yorum Gönder

<< Home