12 Ekim 2006

Gurbet ellerden ilk post

Yolculuk sonunda başladı. Heathrow aktarmalı uzun bir yolculuktan sonra Mumbai'ye vardım. Şu ana kadar verdiğiniz destek için tanıdık tanımadık hepinize tekrar tekrar teşekkür ediyorum. Umuyorum yolculuğun keyfini bu site sayesinde hep beraber yaşarız.

Şehrin ismi 1996'da değiştirilmiş. Artık Bombay yerine eski ismi olan Mumbai kullanılıyor. İlk izlenimler şöyle:

Trafik: Fecaat! Şehir bir milyarlık Hindistan'ın en kalabalık yeri. Nüfus: 16.4 milyon. Doğal olarak bu insanlar yollara çıkınca İstanbul'a rahmet okutan bir görüntü ortaya çıkmış. Trafik teğet geçmek üzerine kurulu. Araç-araç, araç-insan, insan-insan fark etmiyor. Üç şeritli yolda 5-6 araç yanyana sürekli korna çalarak (bulunabilecek en tiz ve en rahatsızlık veren cinsinden) ilerlemeye çalışıyor. Yoğun trafikte mübalağasız 10 cm arayla ilerleniyor. Teğet konusunu daha rahat yaşamak isteyen sürücüler dikiz aynalarını yatayla 30-40 derece açı yapacak şekilde yukarı kaldırmak suretiyle alan daraltma yoluna gitmişler. Bu tip trigonometrik ayrintilarla uğraşmak istemeyen kimi sürücüler ise dikiz aynalarını komple söküp atmış! Aslına bakılırsa yadırganacak bir hareket değil. Nitekim, nasıl olsa 10 cm ötede her zaman bir araba var. Olur da varlığı unutulursa 3 sn arayla kornasına basarak mevcudiyetini beynimize kazıyor. Yakın çevrem bilir, buraya gelmeden önce babamın arabasıyla geri manevra yaparken sol dikiz aynasını yandaki araca taktırıp koparmış, gelirayak zarar ziyana yol açmıştım. Farkında olmadan Hindistan trafiğine hazırlık yaptığımı kim bilebilirdi.
İnsanlar: Her yerdeler ve çok fazlalar. Günün her saatinde cadde kenarı dahil olmak üzere yerde yatıp uyuyanından tutun, öylece dikilip etrafa bakınanına kadar her türlü işsiz güçsüz insana rastlamak mümkün. Ciddi bir işsizlik ve fakirlik söz konusu.
Giyim-kuşam: Gözümüzde canlanan rengarenk kadın elbiselerinin ancak Hint folklor ekipleri tarafından gösteriler esnasında giyildiğini düşünürdüm. Yanılmışım. Kadınların %90'ı gündelik yaşamda da bu elbiselerden giyiyor. 25 yaş altı kızların batılı tarzda giyinmelerine az da olsa rastlamak mümkün. Erkekler klasik Türk erkeğine yakın tarzda giyiniyor. Tek farkla: Altta sandalet var.

Şehrin görülesi yerlerini birkaç gün daha inceleyip kuzeye doğru çıkacağım. Hangi şehir olacağına henüz karar vermedim. (Birkac fotograf koymayi planliyordum, ancak bu internet cafenin upload hizi omre bedel. Bir dahaki sefere...)

Mumbai(Bombay) - Maharashtra - Hindistan

Etiketler:

15 Comments:

Anonymous Adsız said...

Oh bee!!!

Meraktan patliyorduk. Site hit sayisini son birkac gundur patlatan (tabi patladiysa!) bendim.

Izlenimlerine gelince, eh trafige bakarsak, yolculuga medeni (!) bir yerden baslaman da alisma evresi acisindan mantikli olmus. Hani uyum sorunu yasamassin. Koskoca USA'in Arizona collerinden baslasaydin, daha bi gariban bile hissedebilirdin kendini.

Ote yandan, yerde yatan vatandaslara bakarsan yatacak yer sorunun da yok gibi. E bi de issiz gucsuz etrafta bakinan Hint'li abilerden farkini hissedebilmemiz için foto icraatlerini de bekliyoruz artik.

sevgiler

Abin,

12/10/06 12:05  
Anonymous Adsız said...

Dostum selam,
Giderken bir güle güle yazısı yazamadık ama en azından adımızın geçmesi de gerekiyordu bu sitede.
Sağsalim varmana sevindim. Hindistan için sanırım beklentiler gitmeden önce de pek farklı değildi. Mesut'a katılıyorum. Böyle kuru kuru okumak olmuyor, olayı fotoğraflarla zenginleştirmek gerek. Yoksa "foto"ya tıklayıp senin ay parçası yüzüne bakmak kesmeyecek yakında.
Kal sağlıcakla,
Avni

12/10/06 13:20  
Anonymous Adsız said...

Cuneyt,
yemek hazirlanirken avucunda tattirirlarsa bil ki sana deger veriyorlar.
burdaki hintli arkadaslarim yola ulkelerinden baslamana cok sevindiler ve hepsi yolunun acik olmasini diledi.
Deniz

12/10/06 17:53  
Anonymous Adsız said...

Cüneyt,

Yediğin yemeklerin fotoğrafını da koymayı unutma siteye.. Özellikle kahvaltıların..!

ST.

12/10/06 18:14  
Blogger Asortik Krep said...

Yolunuz açık olsun..Sadece arkadaşlarınız değil bende takip ediyorum :))Hazırlıklarınızı görünce en az bende sizin kadar heyecanlanmıştım..
Fotoğraflar lütfen..bekliyoruz..

12/10/06 18:21  
Anonymous Adsız said...

Cucu'm
Sagsalim Bombay a geldigine cok sevindim. Bak ben arastirdim Bombay a nekadar yakin bilmiyorum ama Mapusa diye biyer varmis harika biyermis. enteresanmis . Firsatin olursa git oraya. fotolari merakla bekliyorum.
Ha bu arada hazir Bombay dayken sokaklarda cekilen filmlerde figuranlik yap bak cok para kazaniomussun orda. Aksam yemeege ciksin yeter.
Hadi optum seni
sevgiler
Arda

12/10/06 19:09  
Anonymous Adsız said...

ARKADASIMMM!!!
gectigimiz haftalarda geri sayim baslamisken,seninle son mangal partimiz,son sinema,isyerinden son konusma,son su,bu derken..simdi ilk'ler basladi-ilk durak,ilk izlenimler..iste tum detaylari,bildik Cuneyt anlatimiyla Mumbai.

seni ugurlarken,son gece evinizin onunde cektigim fotografini, heyecanla senden ilk haberi beklerken mail adresine gonderdim.
temennim,9 ay sonra yine ayni tak'in altinda sevincle kucaklasmak.
ve sen bu defa vatanindan alinmis hakiki tokyo metrosu t-shirt'in uzerinde,36o meridyen asmis olarak bana yine ayni neseli pozunu vereceksin.
ve hatta Soydan Sitesi'ne onerecegim; oraya!! "Cuneyt Guven" yazsinlar artik.
oyle ya, kac kisi var dunyada,"dunyayi" goren??

her durakta,her an.
selam,sevgi

12/10/06 22:43  
Blogger New York Muhtari said...

Merhaba Cuneyt,

Bir an yola cikmaktan vazgectin sandim, ne de olsa uzun sure sesin cikmadi. Neyse sag salim gittigine sevindik, daha ilk postunda bilgilendirmeye basladin bizleri ama fotosuz olmaz, yokmu Bollywood fotolari, sokaklarda dunyanin en guzel renklerini giyen kadinlarin resimleri...

12/10/06 22:51  
Anonymous Adsız said...

Yazilarini ve fotograflarini heyecanla bekliyorum.Sık kullanilanlarimdasin. Haberin olsun sık sık kullaniyorum seni.Sansin acik olsun. Elif.

13/10/06 11:41  
Blogger enne said...

Yaşasın! Sonunda macera başladı. Senin için de, bizim için de...

13/10/06 13:00  
Anonymous Adsız said...

Yürü be kardeşim! Kim tutar!!!

Teknoloji müsait oldukça her gün yaz baba! Bir de şu inek olayının iç yüzünü bi öğrenirsen iyi olur

Sevgiler kardeş...

13/10/06 13:40  
Anonymous Adsız said...

(Demin adımı yazmayı unutmuşum yav)Yürü be kardeşim! Kim tutar!!!

Teknoloji müsait oldukça her gün yaz baba! Bir de şu inek olayının iç yüzünü bi öğrenirsen iyi olur

Sevgiler kardeş...

Barış

13/10/06 13:41  
Blogger Alper Somyurek said...

Cuneytcim oncelikle ben "Said" degilim. Lost 1. sezon 4. CD'yi bitirdim, simdilik favori adamim "Lock".
Birkac gundur yazini bekliyordum. 3. gunde Lost olmayacagini tahmin ediyordum...
Erkanin cocugu oldu biliyorsun. Kaybolursan 269 olarak BM karari beklemeden mudaheleye haziriz.
Hindistan'da Eyds Meyds durumlarina dikkat et. Basimiza is acma...

13/10/06 23:41  
Blogger JTB (JourneyToBlue) said...

super..
dikkat et sagligina falan, gerisi bos.. insan her gordugune bir sekilde alisiyor nasilsa..
bakalim sen de baris gibi 9kusur kilo vererek mi doneceksin:))
if so, ben de en kisa zamanda cikarim herhalde:))

14/10/06 12:58  
Anonymous Adsız said...

Kardesim selam,
sağsalim ilk asya istasyonuna ulaşmana sevindim,hepimizin temennisi, yolculugun dertsiz tasasız, bol egelenceli ve bize anlatacak bol maceralı gecirmen.:)
web uzerinden hepimiz takipteyiz, bizi habersiz bırakma ..
saglıcakla

Taner-Delphi

14/10/06 15:25  

Yorum Gönder

<< Home