15 Ekim 2006

Udaipur

Muson Sarayi'ndan UdaipurUdaipur'da ikinci günüm. Udaipur, Bombay ile Delhi arasında kurulmuş orta ölçekli bir şehir. Göl kenarında olması ve ihtişamlı saray ve tapınakların varlığı sebebiyle mükemmel bir panaromaya sahip. Bunu (benim de yaptığım gibi) rehber kitaplardan okuyan bilimum Anglosakson genç şehri istila etmiş durumda. Daha önce, Abdulrezzak ile Muson Sarayi'ndaTunç isimli ünlü bir müzisyenden (Onno Tunç olabilir) başka bir Türk gelmemiş. Halk, geçimini turizmle sağlıyor. Yoldan geçen her turiste memleketini sorma bahanesiyle laf atıp, ardından satış mahaline çekmeye çalışmak adetten olmuş. Ancak, belli bir süreden sonra, bu davranış ızdırap vermeye başlıyor.
007 James Bond - Octopussy (Ahtapot) filmi Udaipur'da çekilmiş. Hemen hemen her otel akşamları bu filmi oynatıyor. Film ile ilgili olarak, her gün bu filmi izlemek zorunda kalan personele üzülmekten öte bir aksiyonum olmadı.
Şöför Abdülrezzak ile birlikte şehre hakim bir tepede konuçlandırılmış Muson Sarayı'na çıktık. Abdülrezzak, ismiyle müsemma, bir müslüman. Shilpgram - Gujaratli KadinMüslüman olduğumu duyunca çok sevindi, çeşitli sevgi gösterilerinde bulundu. İsmimi daha önce duymuş. Pakistan QTV televizyonunda bir şovmenin adı Cüneyt'miş. Kaynağı ne olursa olsun, ismimim yurtdışında ilk defa bir seferde anlaşılması, hatta önceden Dharohar - Racistanli Danscilarbiliniyor olması beni ayrıca memnun etti. Derhal kaynaştık.
Sarayın yanısıra Gujaratli muzisyenlerin gösteri yaptığı Shilpgram kasabasını görme şansım oldu. Akşam da Racistanlı dansçıların Dharohar adındaki nefis gösterisini izledim. Şehrin merkezindeki Sehir Sarayı'nı gezdikten sonra bir sonraki durak olan Jaipur'a devam etmeyi planlıyorum...

Udaipur - Racistan - Hindistan

Etiketler:

17 Comments:

Anonymous Adsız said...

Cüneyt,

Hindistanla ilgili yorumlarını çok beğendim... Trafik konusunda haklısın, geçende bir arkadaş bununla ilgili kısa bir film göndermişti... Oradaki trafiğe herzaman dikkat etmekte fayda var...

Bu arada gönderdiğin kitaplar geldi...

Varol-Sevgi

15/10/06 13:26  
Anonymous Adsız said...

Cunotcum,
Fotolar ve yorumlar süper... Oralarda arkadaş olayına da girmişsin:) Daha önce bir arkadaşın daha yazmıştı. Ben de merak ediyorum bir an önce şu inek olayına bi açıklık getir yaa...
Çok selam..
Mert Yücel Yardımcı

15/10/06 17:45  
Anonymous Adsız said...

Abi eleman çok iyiymiş yav, güzel kaynaşmışsınız.. Görüyorum ki sakalları kesmeye devam.. Kiloda henüz bir değişiklik yok gözüküyor, sanıyorum Hint yemekleri güzel. Bol tavuk ve sebze ağırlıklı diye duymuştum ama? Fotoğraflar çok güzel. Devamını bekliyoruz..
ST.

15/10/06 18:08  
Anonymous Adsız said...

seni giptayla ve keyifle izliyorum(eyecegim). yolun acik ve hatiran bol olsun.

15/10/06 22:08  
Anonymous Adsız said...

Cüneyt,

Herşey güzel ama daha çentik mentik göremedik??

16/10/06 15:57  
Anonymous Adsız said...

Cünetcim,
Herşey güzel ama daha çentik mentik göremedik ??
Berna

16/10/06 15:58  
Anonymous Adsız said...

Chori Chori cukke cukke cakkaringee... Olm kafanı her 2 omzun istikametinde hızlı ya da yavaş yatay olarak sallayarak hiçbir hintliyle pozitif iletişim kuramadın mı hala!? :) Severek izliyoruz seni..Dilencilere para verme,1 ine verirsin arkadan 10 tanesi koşar..Sağlına dikkat et kardeşim.. (chicken curie, chicken masala ve samosa tavsiye edilir)
Capt. Murat

16/10/06 16:14  
Blogger Cuneyt Guven said...

Degerli dostlar,

Su an Puskar'dayim. Inek konusu ve merak edilen tum konulari cozdum. Yakinda hepsini detaylica anlatacagim.

Hepinize selamlar

Cuneyt

16/10/06 16:34  
Anonymous Adsız said...

Cuneyt,
sonunda seni gorduk , Reha Erus gibi yanindakine sarilarak cektir ki her fotografi evden yazi yazip , fotoshopla goruntulere yapistirilmis sanilmasin.
Deniz

16/10/06 17:52  
Anonymous Adsız said...

Cüneyt,

Güzel kardeşim sen neler yapmışsın
böyle.. Hayret ve hayranlıkla takip ediyorum seni.. Fotoğraflar ve yorumlar gerçekten güzel.

Selamlar
Mustafa

16/10/06 19:18  
Anonymous Adsız said...

Cüneyt selam,
Ya brader yanındaki arkadaş bizim ramazan davulcusu Mervet'e çok benziyor akraba olma ihtimalleri varmıdır kine :) ...
Kardesim yazılar ve resimler suupperrrr, heraksam mutlaka burayı ziyaret ediyoruz..
bizi habersiz,bilgisiz,resimsiz koma..
sağlıcakla..

Taner-Delphi

16/10/06 21:26  
Anonymous Adsız said...

Oohhh. Kardeşime bak be... Şoför Abdürrezzak'la duvar üstlerinde kol kola fotoğraf çektirmeler, ayaktasandaletler falan. Keyifler nasıl diye hiç sormuyorum, gıcır olduğu besbelli. Yalnız aklıma takılan bir şey var. Şu Udaipur denilen göl kıyısı yerde, gölün ortasına saray yaptıran (bakınız sol üstteki foto)sivri akıllı Hint vatandaşının kimliğini bir tespit edebilir misin sana zahmet? O ne lan öyle. Kıyıda yer mi kalmamış...

Bu arada Cüneytçim sana özel bir not (çok özel değil öyle, herkes okuyabilir) ben bilgisayarın mikrofon girişini parçaladım (nasıl parçaladığım uzun hikaye. Patlattık işte girişi) bu nedenle şu sıralar Skype kullanamıyorum. USB girişli bir mikrofon bulursan hizmete geri döneceğim.

Çok özledim lan seni.

Öpüyorum ve iyi gezmeler diliyorum...

Saygın...

16/10/06 23:11  
Anonymous Adsız said...

mrb cüneyt seni özlem pansiyon sayesinde tanıdım pansiyonda da bi gece kalmışlığım var olcay vasıtasıyla ben de izmirliyim geçenlerde yalçın özdemirle senden konuştuk oturduğumuz yerden bize kıtaları gezdiriyorsunuz ya harika teşekkürler takipteyim yolunuz su gibi olsun...

16/10/06 23:55  
Anonymous Adsız said...

Cüneyt'im

Jaipur'a vardın mı bilmiyorum ancak orada Hava Mahal sarayı çok müthişmiş.Önünden ve mümkünse arka cephesinden çekilmiş bir fotoğrafını bekliyoruz.Bu arada Saygın'ıma da bir not ileteyim.408 elemanları ne çektiyse bilgisayardan çekti.(Apo-mouse-bilgisayar olayı :). Bu sebeple normaldir yaptıkların.
Sağlıcakla kal Cüneyt'im.

Serkan

17/10/06 10:23  
Anonymous Adsız said...

Cüneyt'in maruz olduğu trafiği bir görelim... ST.

http://www.youtube.com/watch?v=Fg9f93gpfbo

17/10/06 15:56  
Anonymous Adsız said...

Cuneyt pardon, mail atmadan once yazını okumamıştım müzisyenlerle ilgili olan. Bak bu konu bırak İzmir Life'ı kitap olur:) Ben de yayımcıyım ya...

Tekrarlıyorum fotoğraflar olaganustu, izlenimler de oyle.

19/10/06 16:20  
Anonymous Adsız said...

Baba Türklüğünü göstermişsin yine. Yanındaki abiyle samimi ve dostane yakınlaşmanızı takdire şayan buldum doğrusu. Abi kesinlikle oranın güvenlik görevlisi falandır (Türk turizmi deneyimimden çıkarabildiğim bu ancak:)

Hadi bakalım eğlenceye devam...

Ali&Gülay

7/11/06 00:11  

Yorum Gönder

<< Home