13 Aralık 2006

Kamboçya & Tayland - Son günler

Sihanoukville'de 35ºC hava ve 30ºC deniz suyu sıcaklığında gevşemenin ardından cumartesi sabah erken saatlerde Tayland'a geri dönmek üzere yola çıktım. Minibüsümüz Laz fıkrası modundaydı: Bir Türk, iki Norveçli & bir Çek kız, hippi bir İngiliz adam, yaşlı karı koca Danimarkalılar, Amerikalı adam ile Taylandlı karısı ve Kamboçyalı şöför! Hindistan'daki kadar olmasa da zelzeleli bir yolculuktan sonra sınırı geçip Tayland'a girdik. Tekneyle de bu sınırı geçmek mümkün ama ben karayolunu tercih ettim. Gerçi, 3 kayığın üzerine eklenmiş sal ve suda el yordamıyla sağa sola oynatılarak hareket sağlayan pancar motorundan ibaret iptidai feribotla 4 defa nehir geçerek tekne keyfini de yaşamış olduk! Ben Bangkok'a dönmeye niyetliydim, ancak herkesin Ko Chang'a gidiyor olması benim de aklımı çeldi ve fıkra güruhu ile birlikte kendimi Ko Chang'ta (Fil Adası) buldum. Güney sahillerininin daha da güzel olduğunu tahmin etmekle birlikte, Ko Chang - Lonely Beach'in cennetten bir parça olduğunu söylemek isterim. Sonrasında, yolumun üzeri olması ve ne menem bir yer olduğunu görmek amacıyla Pattaya'ya uğradım. Pattaya'da gördüklerim: Emre amade Taylandlı gençler (her cinsten), bu saatten sonra teneşir paklamasına ihtiyaç duyan 70 yaş üstü Avrupalı dedeler, "kimi hindu, kimi yamyam, kimi bilmem ne bela" çeşitli 3. dünya ülkesi gençliği ve bol miktarda yurttan sesler! 2 aylık gezide şimdiye kadar gördüğüm Türk sayısı:
Hindistan: 1 milyarlık ülke - 3 hafta : 0
Nepal: 2 hafta : 0 (Karşılaştığım kişilerden daha önce Türk turist gören eden : 0)
Hong Kong: 0
Japonya: 0
Tayland: (son gün hariç) Güney sahillerine gelmiş 3 Fethiyeli genç turizmci
Kamboçya : 0
Pattaya: (son gün - 3 saat) : Sanayideki işini kalfasına bırakıp soluğu burada almış 50-60 adet Türk girişimci. Türk ziyaretçi sayısı her daim yüksek olacak ki Meeting Street denen ana caddede bir adet dönerci de var. Girişte de "A la turca" adlı bir bar gördüm.
Ülkemizdeki turizm anlayışına şapka çıkartarak 3 haftalık GD Asya gezime son noktayı koydum.

Olum tarlalari aniti - Phnom Penh Toplu mezardan cikan 9500 kisiden bazilari - Olum tarlalari - Phnom Penh Tuol Sleng hapisanesi - Phnom Penh Nehir kenari - Phnom Penh
Zafer aniti - Phnom Penh Sihanoukville sahilleri - Kambocya Gunbatimi - Sihanoukville Iptidai feribot - Kambocya Nehir kenari evler - Kambocya Ko Chang - Lonely Beach - Tayland Wai olayi Pattaya Thai Box - Muai Thai

Sydney - New South Wales - Avustralya

Etiketler: ,

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home