15 Ocak 2007

Nihai mutluluk: Bula Fiji

Fiji'de, Tom Hanks'in Cast Away filminin çekildiği Monuriki Adası'na 5-10 mil uzaklıktaki Mana Adası'nda kaldım. Biliyorsunuz, adamcağız 5 sene o adada mahsur kaldı, harap oldu. Takdir edersiniz ki bizim adada da benzer şekilde teknolojik nimetler hak getire durumunda olduğu ve bir miktar da ben ense tabir edilen modda olduğum için siteyi anca güncelleyebiliyorum.
İçerdiği metaforlarla, "Biri Bizi Gözetliyor" türevi röntgenci garip televizyon programlarına yaptığı eleştirisel bakışla ve Jim Carrey'nin unutulmaz performansıyla favori filmlerin arasında yer alan Truman Show'da, Truman nihai mutluluk noktası olarak Fiji'yi görür, tüm film boyunca oraya kaçmak ister. Ben de o filmi gördüm göreli burasının ne menem bir yer olduğunu merak eder dururum.(-dum)
Truman, haklısın. Nihai mutluluk burada. İnsan, dünyada böyle bir cennet köşe varken diğer noktalarda biz hayatı niye heba ediyoruz diye düşünmüyor değil.
Mana Adası halkı bir gününü şöyle geçiriyor. Sabah 8 gibi kalkılıyor. Yüzün gözün açılması için, Bob Marley & Reggae tarzı pasifik halk müziği yayını yapan bir radyo açılıyor. Kahvaltı yapılıyor. Kahvaltı sonrası, hindistan cevizi toplanıyor. Bu esnada, metrelerce öteden geçen bir arkadaşa garip Fiji dilinde laf atılıyor, kinayeli bir gönderme yapılıyor. Karşı taraf altta kalmayıp lafı gediğine koyuyor. Herkes olan bitene gülüyor, yollarına devam ediyorlar. Ardından denize girip serinleniliyor. Öğle yemeği sohbet ve gülüşmeler arasında 2 saat kadar sürüyor. Yemeği fazla kaçıranlar, fazla değil birkaç metre ötedeki gölgelik bir alana kıvrılıp kestiriyorlar. Uyanınca devam eden sohbete tekrar katılıyorlar. Bu esnada, saatlerdir anadan doğma denizde oynaşan çocuklara "Yavrum, evladım" demek kar etmeyince, bakıyorlar olacak gibi değil, elbiselerle direkt denize giriyorlar, maaile eğleşiyorlar. Akşam yemeği öncesi morfin gibi ağız buran yerel içki kava içiliyor, güzelleşiliyor. Sanıyorum narkotik özellikler var bu içkide ki ağız derhal hissizleşiyor. Bir paket aldım, isteyene döndüğümde ikram edebilirim. Yemek yenip evlere gidiliyor. Hava kararınca, günün yorgunluğunu atmak üzere kumsal üzerindeki bara gidiliyor, yabancı turistlerle elele dans edilip rahatlanılıyor. Evlere gidilip yatılıyor...
Benim de hayatım pek farklı değildi açıkcası adada kaldığım 5 gün içerisine. Gece gündüz sıcak hava, gece gündüz hamam suyu deniz, sessizlik, palmiye ağaçlari, bembeyaz kumsal, topu topu 40-50 m açıktaki rengarenk balıkların cirit attığı resiflerde şnorkelle dolanmalar derken cennet yaşantısı geçti gitti.
Böyle bir yaşantının içinde ve daimi sıcak havada Fijililer doğaldır ki düşük gelirli olmalarına, Suva’daki gelgit yapan askeri darbeye, herhangi bir probleme aldırmıyorlar, mutlu güleryüzlü yaşayıp gidiyorlar.
Her geçen Fijili -istisnasız- "Bula" (Fijice merhaba) demeden geçmedi. Güzel insanlar, güzel hava, güzel deniz, güzel ülke. Hoşçakal Fiji! Umuyorum sana yine "bula" demek nasip olur.
(Not: Böylelikle seyahatin ikinci ayağı Okyanusya da bitmiş oldu. Şu anda 4,5 ay sürecek G. Amerika seyahatine başlamak üzere Auckland Havaalanı’ndayım. Az sonra Santiago’ya (Şili) uçacağım.)

Auckland - Yeni Zellanda

Etiketler:

8 Comments:

Anonymous Adsız said...

Hadi bakalim Hemso Okyanusya'dan ayrildin, yolun acik olsun.. Gezinin geri kalaninda yolun acik olsun.

Cem - Melbourne

15/1/07 13:08  
Anonymous Adsız said...

Valla biz de kaç gündür sesin soluğun çıkmıyor diye meraklanmıştık. Kayboldunmu ne diye.....Demek cennet köşelerde geziyordun...Tom Hanks'in o filmini biz de kalırken hep beraber seyretmiştik, ada manzaraları müthişdi...
Ada da çektiğin fotoğraflarını merakla bekliyoruz..

Not: Deniz, bize bıraktığın Lonely Planet-Australia kitabını her gördükçe: "Cüneyt abi kitabını unutmuş. Sonra gelip alcak" diye bize elletmiyor...

Bol şanslar. Yolun açık olsun....

Varol-Sevgi-Deniz

15/1/07 13:42  
Anonymous Adsız said...

İyi yolculuklar
maceralarının artık takipçisiyim sanal alemi bana zevkli hale getirip dünyadan güzel köşeleri güzel anlatımınla sunduğun için sana teşekkür ederim Dr.Mert AKSOY

15/1/07 23:37  
Blogger OzlemPansiyon said...

Su ana kadar da merakla, zevkle, coskuyla okuyordum; simdi bu heyecan iyice artti. Bakalim benim gectigim yerlerde sen ne hissedeceksin?

Turkiye ile ilgili guzel seyler duymazsan bozulacagim ama. Helak oldum memleketi tanitacagim diye:)

16/1/07 02:07  
Anonymous Adsız said...

Gıptayla izlememek ve okumamak elde değil!!! Helal olsun sana kardeşim...

Barış

16/1/07 14:01  
Blogger melontheroad said...

Bula Cüneyt,
Her yazına övgüler yağdıramayacağım için en güzeline yağdırmaya karar verdim.İnanır mısın bilmem ama bence sen bir nazar boncuğu ekle sitene,biz cumayı bekleme-pzt. sendromunu aşma kısır döngü içinde yaşayanlar olarak her an nazar değdirebiliriz çünkü yazdıklarına,çektiğin fotoğraflara ve yaşadıklarına.
Daha çok yaz da,daha çok imreneyim,daha erken başlayayım bula demeye..
Yeni mekanlarda iyi eğlenceler...

Kuzenininkuzeni

16/1/07 20:59  
Blogger Cuneyt Guven said...

Cem,
Sizin de Avustralya´da yolunuz acik olsun hemso...

Varol,
Sizde filmi seyrederken haberim yoktu dibine kadar gidecegimin. Ancak etrafta ada kayniyor aslinda. Bizi kandirmislar. Deniz´i simdiden ozledim. Benim yerime op kendisini.

Mert,
Ben de takipcim oldugun icin sana tesekkur ederim.

Ozlempansiyon,
Senin tanitim yaptiklarina denk gelemedim herhalde daha. Herkes "bir kere duymustum orasini" diyor anca.

Baris,
Sagol kardesim.

Kuzeniminkuzeni,
Umuyorum yazilarimla ve fotograflarimla sen dahil birkac kisiyi fiseklemek mumken olur en azindan. Nazar konusunu ise bol miktar da nazar boncugu tasiyarak ve Kudus´ten gelen ibranice seyahat duasini yanimdan ayirmayarak cozmeye calisiyorum. Simdiye kadar ise yaradi. Iyi niyetlerin icin tesekkurler...

-ONCEKI MESAJ ICIN-
Taner kardesim,
Koala yiyene denk geldim. Kuytuda kistirip yiyrn varsa bilemem. Oyle tatli bir hayvan ki insanin "kerata, yerim seni" diyesi geliyor ama fiiliyat gecirmek sahsen benim aklima gelmedi.

Abi,
Hayirli kaymalar. Kazasiz belasiz dön gel. (dön git)

18/1/07 07:00  
Anonymous Adsız said...

slm...gezintilerdeymişsin.barış abimden aldım adresi.ben nazmiye.takip edicem.ii eğlenceler sana

6/2/07 13:04  

Yorum Gönder

<< Home