10 Mart 2007

Şelaleler şelalesi Iguazu

Garganta del Diablo ve Ben: Arjantin-1 Brezilya-Arjantin arasındaki güzeller güzeli Iguazu Şelalesi'ndeydim son 2 gün...
Şelaleyi her iki ülke tarafından da görmek mümkün. Aslında bir şelaleden bahsetmek yanlış olur. Burası bir şelaleler silsilesi.
Hangi tarafın daha güzel olduğu konusunda süregelen gereksiz bir tartışma var. Oldum olası, bu tip mukayeselerden hoşlanmamışımdır. Nitekim, iki tarafından da kendine has güzellikleri var. Bu güzellikleri ayrı ayrı yaşamak varken neden birisini öne çıkarıp öyle ya da böyle diğerini kötülemiş olalım ki...
İlk gün Brezilya, ikinci gün Arjantin tarafını gezdim. Şelalelerin çoğu Arjantin tarafından dökülüyor. Dolayısıyla, Brezilya kanadı karşı taraftan çok daha panoramik bir görüntü sunuyor. Arjantin tarafında ise çağlayanın neredeyse içine kadar giriyorsunuz. Oldukça ıslak bir deneyim oluyor haliyle. "Yeteri kadar ıslanmadım" diye hayıflananlar için ise botla dipten yaklaşıp bizzat suyun altına girme konseptli bot turları var. Gayet eğlenceli ve sıcak havada serinletici bir atraksiyon...
En haşmetli çağlayan Garganta del Diablo. Sesi yeri göğü inletiyor.
Su bazlı güzelliklerin yanında, Milli Park içindeki kelebekler ve coati isimli sevimli garip yaratıklar geziyi daha da eğlenceli hale getiriyor. Coatiler sevimli, ancak girişe "Do not touch coatis. They can and will bite - Coatilere dokunmayın. Isırabilirler ve ısıracaklardır" gibi bir uyarı konmuş. Fazla bulaşmamakta fayda var.
Gezimin önemli noktalardan biri olan Iguazu'yu da görmüş olmanın verdiği mutlulukla şimdi yönümü Bolivya'ya doğru çeviriyorum ve bu akşam yine 30 saat sürecek bir yolculukla Kuzey Arjantin'deki Salta'ya doğru yola çıkıyorum...

Coati Adan-Eva-Bossetti: Brezilya-1 Brezilya-2 Brezilya-3
Brezilya-4 Brezilya-5 Kelebekler Arjantin-2
Arjantin-3 Bossetti ve Ben: Arjantin-4 Arjantin-5

Puerto Iguazu - Arjantin

Etiketler: ,

4 Comments:

Anonymous Adsız said...

Şelale demişken yolunun üzerindeyse şunu kaçırmak istemezsin.. Dünyanın en yüksek şelalesi.. Angel Falls, Canaima National Park, Venezuela.

ST.

11/3/07 19:43  
Anonymous Adsız said...

Angel Falls / Salto Angel

ST.

11/3/07 20:00  
Anonymous Adsız said...

Ruhuna bereket, ayaklarına sağlık, gönlüne huzur versin tanrı;müthiş fotolar yollamışsın bakmaya doyamadım!hele beşinci si beni bitirdi kayboldum sanki o şelalenin çıkan dumanlarında teşekkürler... İzmir'li CÜNEYT!... Takipteyiz, sevgiler ...

13/3/07 01:34  
Anonymous Adsız said...

Belki kizim sayesinde belki de kendi ilgim nedeni ile neredeyse seyretmedigimiz cizgi film kalmamistir.

Bu gerekce ile şelale ve de özellikle Iguazu şelalesi deyince ilk akla gelen "El Dorado Yolu"nu - http://www.imdb.com/title/tt0138749/ - es geçemedim. Bence en başarılı ve en eğlenceli animasyon filmlerden biridir. Ailecek seyredilmek üzere tavsiye ederim.

Vakti zamanında Latin Amerika'da altın arayan İspanyolların şelale ardındaki altın şehrini keşiflerini anlatır film.

Kim bilir belki de Iguazu şelalesinin ardında gerçekten bir altın şehir vardır.

Baksaydın şöyle bi Cüneyt be...

Abin

16/3/07 10:32  

Yorum Gönder

<< Home