01 Nisan 2007

Su: Titicaca

Golu izlerken - CopacabanaYaklaşık bir ay kadar önce Natal'da veda ettiğim suya Titicaca Gölü'nde tekrar kavuştum. Bir İzmir'li olarak, deniz olsun göl olsun, uzun süre su görmezsem rahat edemiyorum. Nihayet, Titicaca Gölü gibi suyun en güzel örneklerinden birini gördüm de yüreğime su serpildi.
Titicaca Gölü, Peru ile Bolivya arasında yer alan ve 3820 m yüksekliğiyle dünyanın -üzerinde yolculuk yapılabilen- en yüksek gölü. La Paz'dan Bolivya tarafındaki Copacabana'ya (Rio'dakiyle ilgisi yok elbet) geldim. Rivayet odur ki, İnka medeniyeti, Copacabana açıklarındaki Isla del Sol (Güneş Adası) üzerinde bulunan bir büyükçe kayadan türemiş. Bu kayanın pumaya benzediği söyleniyor. Nitekim, Titicaca yerel Aymara dilinde "Puma Kayası" manasına geliyor. Ancak, ben kayayı kayadan başka bir şeye benzetemediğim için resmini yayınlamıyorum.
Peru tarafındaki Puno'da ise insan yapımı yüzen adalar meşhur. Yüzyıllar önce sazları ve köklerini birleştirip üzerlerinde yaşamaya başlayan yerlilerin asıl gayesi besine yani balığa daha yakın olmakmış, ama görünen o ki asıl gaye artık turizm olmuş çıkmış. Turist teknesi gelince eller kollar sallanıyor, hediyelik standları açılıyor, el kadar çocuklar İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca ve tabii ki İbranice şarkılar okuyup turist abi ve ablalarının sempatisini kazanıyor, böylelikle ekmek parası çıkarılıyor. Ama ben yine de kendilerini buz gibi havada su üzerinde yaşamaktan daha mantıklı uğraşlara davet ediyorum.
9 ay boyunca soğuk yer görmeden yurda dönme planlarım burada çaktı. Hava buz gibi. Gündüz 10ºC, gece sıfırın altına iniyor. Her 200 m'de hava sıcaklığının 1ºC düştüğünü düşünürsek (bkz. ilkokul 3.sınıf fen bilgisi) deniz seviyesinin 19ºC altında gidiyoruz ki bu da gayet normal. Ama bu ilmi açıklama, tabii ki bedeni ısıtmıyor, sıkıntıyı gidermiyor. Komik şapkaların erkek versiyonundan aldım, ama o da kar etmedi. Üşütüp hasta olmazsam, gezinin en nadide noktalarından biri olana Macchu Picchu'yu görmek üzere Cusco'ya doğru yola çıkıyorum.

Katedral onu dilenciler - Copacabana Balik hazirligi - Isla del Sol Okula giderken - Isle del Sol Gunbatimi - Copacabana
Saz ekibi katedral onunde - Puno Sokak - Puno Yasli - Yuzen adalar - Puno Hediyelik esya - Yuzen adalar - Puno
Kurekci - Yuzen adalar - Puno Iki cocuk - Yuzen adalar - Puno

Puno - Peru

Etiketler: ,

5 Comments:

Anonymous Adsız said...

Kürekçi fotosu neredeyse başyapıt olmuş. Çok güzel.

Abin

1/4/07 11:35  
Blogger Arzu said...

Yazdıklarını okurken icim gitti . Ben doneli de 15 gun oluyor , calısmaya bile basladım ,hatta su an memleketin İzmir'deyim . Peru konusunda yardim istersen , her zaman buradayim . Benden selam soyle oralara...
http://www.arzuortac.blogspot.com/
arzuguide@gmail.com

1/4/07 22:55  
Anonymous Adsız said...

Titicaca, Atacama gibi isimlerini cok sevdiğim bence cok özel yerlerdesin.Bu insanların globelleşmeden haberleri yok anlaşılan.İyiki de yok. Şapkaları ve de muhteşem popolarını daha da muhteşem gösteren kabarık fistanları ile bi hoşuma gittiler.Gezinin en gezilesi yerlerindesin hissini uyandırdı bende. National geografic misali.

F. teyze

2/4/07 12:13  
Anonymous Adsız said...

Telafuzları zor olsa da anlatışından çok sempatik yerler olduğu belli kardeşim. İmrenilecek bir adam iken şimdi artık tavan yapmış durumdasın. Takipteyiz kardeşim

Barış NİZAMOĞLU

2/4/07 15:26  
Blogger New York Muhtari said...

Cuneyt muhtesemsin.... en son cektigin resimleri ifade edecek kelime bulamiyorum.. defalarca baktim.. eline saglik...

3/4/07 02:17  

Yorum Gönder

<< Home